22 فرد ملکی و نظامی‌ در جنوب کشور کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت زابل و هلمند در جنوب کشور تأیید کرده‌اند که در دو رویداد جداگانه در این ولایت‌ها، 7 سرباز ارتش، 9 فرد ملکی و 6 مأمور پولیس کشته شده‌اند. ملک علی، ولسوال شاه‌جوی ولایت زابل می‌گوید، به روز دوشنبه، 2 سرطان بر کاروان ارتش در مسیر شاه‌راه کابل-قندهار انفجار رخ داد.

او می‌گوید، این انفجار زمانی رخ داد که کاروان ارتش از منطقه‌ی «گاه‌جوی» ولسوالی شاه‌جوی در حال حرکت بوده است. علی افزود که در این رویداد هفت سرباز ارتش کشته و پنج تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. او هم‌چنان می‌گوید که در این رویداد یک موتر ارتش کاملاً تخریب شده است.

سخن‌گوی والی زابل گفت که نیروهای امنیتی پس از این رویداد جست‌و‌جو را برای ردیابی شورشیان در ولسوالی شاه‌جوی آغاز کرده‌اند. گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است. قاری یوسف، سخن‌گوی این گروه می‌گوید که این انفجار از سوی طالبان صورت گرفته و بر اثر آن، یک تانک نیروهای دولتی با سربازانش از بین رفته است.

در یک رویداد دیگر در هلمند، تعدادی از افراد ملکی و نیروهای امنیتی کشته شدند. مقام‌های محلی ولایت هلمند گفته‌اند، بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی سنگین این ولایت، 9 فرد ملکی و 6 پولیس کشته شدند. عمر زواک، سخن‌گوی والی هلمند به بخدی می‌گوید، درگیری بین دو‌طرف روز شنبه آغاز شد و هنوز جریان دارد.

او می‌گوید که شورشیان به روز شنبه بر چند‌پاسگاه امنیتی در منطقه‌ی سارون قلعه‌ی ولسوالی سنگین حمله کردند. زواک افزود که در میان قربانیان این رویدا پنج زن نیز شامل اند. سخن‌گوی والی هلمند گفت، در این درگیری 9 تن دیگر زخمی شده و به گفته‌ی او، به طالبان نیز تلفات سنگینی وارد شده است.

زواک اما مشخص نکرده که در این رویداد چه تعداد از شورشیان کشته شده‌اند. گروه طالبان تا‌کنون در‌باره‌ی این رویداد اظهار نظر نکرده است. هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که گروه طالبان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *