برنامه‌ی چهار‌ساله‌ی انکشاف اقتصادی-‌اجتماعی تأیید شد

اطلاعات روز: شوراى وزيران به روز دوشنبه، 2 سرطان در نشست نوبتی خود برنامه‌‌ی انکشاف اقتصادى-‌اجتماعى چهارساله را مورد تأیید قرار داده است. این شورا هم‌چنان اقساط بلاک‌هاى رهايشى شهرک قصبه‌ی کابل را از ١٠ سال به ٢٠ سال مورد تصويب قرار داده است.

اداره‌ی امور ظهر دیروز با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که عبدالهادی ارغندیوال، وزیر اقتصاد کشور در نشست شورای وزیران فيصله‌هاى کميته‌ی اقتصادی را ارائه کرد. وزير اقتصاد در این نشست گفته است، مسوده‌ی برنامه‌ی انکشاف اقتصادی-اجتماعی چهار‌ساله‌ی ١٣٩٢-١٣٩٥ در روشنی برنامه‌ی اقتصادی، عواید ملی و تعهد کشورهای تمویل کننده‌ ترتیب شده است.

وزیر اقتصاد کشور گفته است که در این برنامه تا سال 1395، رشد تولید ناخالص داخلی 26.5 ميلیارد دالر، سهم زراعت در تولید نا‌خالص 5.5 میلیارد دالر، سرمایه‌گذاری‌های دولتی 14.64 ميلیارد دالر و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 1.2 ميلیارد دالر پیش‌بینی شده است.

سپس شورای وزیران مسوده‌ی برنامه‌ی انکشاف اقتصادی-اجتماعی چهار‌ساله را مورد تأيید قرار داده است. این شورا هم‌چنان پرداخت قسط‌های پروژ‌ه‌ی بلاک‌های رهایشی شهرک قصبه‌ی کابل را از ده سال به بیست سال با ده درصد پیش‌پرداخت نيز تصویب کرده است.

شهرک قصبه در کابل موقعیت دارد و اکثر بلاک‌های آن برای کنارکنان دولتی توزیع شده است. هم‌چنان معاون وزارت کار و امور اجتماعی، هفت درصد سهمیه‌ی شهدا و هفت درصد سهمیه‌ی معلولان را در پروژه‌ی شهرک قصبه‌ی کابل در نشست شورای وزیران مطرح کرده است. شورای وزیران پیش‌نهاد ارائه شده را مورد تصویب قرار داده و به وزارت امور شهرسازی دستور داده تا برای شهدا و معلولان در فاز دوم این شهرک ساختمان توزیع کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *