شماری از نمایندگان مجلس: پاکستان از چالش‌های انتخاباتی سوء استفاده می‌کند

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان به روز دوشنبه در نشست عمومی این مجلس تأکید کردند، شورای ملی به تنش‌های انتخاباتی دامن نزند و متوجه دست‌آوردهای 13 ساله باشد. آنان گفتند که در حال حاضر در کشور چالش‌های مهم دیگری وجود دارند و نمایندگان برای حل آن اقدام کنند.

غلام حسین ناصری، از اعضای این مجلس گفت که از دامن زدن به تنش‌هاى انتخاباتى در کشور باید جلوگيرى شود و نمایندگان متوجه مسايل ملى باشند. این عضو مجلس افزود که پاکستان از تنش‌های انتخاباتی در کشور سوء استفاه می‌کند. ناصری اما در این مورد جزئیات بیش‌تری ارائه نکرد.

او تأکید کرد که در چندروز اخیر اردوى پاکستان با استفاده از لباس‌های محلی افغانی داخل مناطق سرحدی کشور شده و تخریب کاری را آغاز کرده‌ است. ناصری افزود که برخى حلقات داخلی و خارجی در تلاش از بین بردن دست‌آوردهای 13 ساله‌ی کشورند و شورای ملی باید در این زمینه جدی باشد.

از سویی هم، جنرال نظیفه ذکی، عضو دیگر مجلس نمایندگان خطاب به هم‌کارانش گفت که به تنش‌های انتخاباتی در کشور دامن نزنند، بگذارند تا کمیسیون‌های انتخاباتی، حامد کرزی و معاونانش و سازمان ملل چالش‌های انتخاباتی پیش آمده را حل و فصل کنند. محمد اکبرى، نماینده‌ی مردم بامیان در مجلس از طرف‌هاى انتخاباتى خواست که از توهین و تحقیر ‌يک‌ديگر خودداری کنند.

او هم‌چنان افزود که نمایندگان مردم و طرف‌هاى انتخاباتی از پیش‌داوری‌ها در مورد نتايج انتخابات خودداری کنند و کمیسیون انتخابات نیز روند انتخابات را شفاف پیش ببرد. اکبری هم‌چنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که نتایج قسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را هرچه زودتر اعلام کند.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات دو روز پیش اعلام کرد که به دلیل اوضاع پیش آمده، اعلان نتایج قسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تأخیر افتاده است. قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 11 سرطان اعلام شود.

از سویی هم، شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروز این مجلس تأکید کردند، آرای پاک از نا‌پاک باید جدا شوند و از خیانت به آرای مردم جلوگیری شود. حمیدالله توخی، از اعضای مجلس نمایندگان گفت که در انتخابات تقلب و تخلف صورت گرفته، نهادهای مربوطه باید در این زمینه جدی باشند.

در اخیر عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس گفت که اعضای این مجلس باید برای تحکیم پایه‌های ثبات در کشور تلاش کنند. او هم‌چنان ضمن اشاره به این‌که مسايل انتخاباتى مربوط به ارگان‌هاى انتخاباتی می‌شوند، افزود، اعضای مجلس در این زمنیه دخالت نکنند و متوجه دیگر مسایل ملی باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *