غنی معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ را به ارگ منتقل می‌کند

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ را به ریاست دفتر ریاست‌جمهوری منتقل و بست دستیار ویژه‌ی ریاست‌جمهوری در امور توانمندسازی جوانان را ایجاد می‌کند.

آقای غنی این اظهارات را امروز (چهارشنبه، ۲۲ اسد) در پیامی به مناسبت روز جهانی جوانان مطرح کرده است. او گفته است که دستیار ویژه‌ی ریاست‌جمهوری در برجسته‌ساختن نقش زنان سهم مهمی خواهد داشت و پس از این جوانان می‌توانند به‌گونه‌ی مستقیم با رییس‌جمهور در ارتباط باشند.

رییس‌جمهور غنی همچنان گفته است که تا ۴۵ روز دیگر شورای عالی جوانان ایجاد می‌شود و اولین جلسه‌ی خود را دایر می‌کند. به گفته‌ی او، در این شورا جوانان به نمایندگی از ۳۴ ولایت کشور عضویت خواهند داشت و در راستای رسیدگی به امور مربوط به جوانان فعالیت خواهند کرد.

غنی تأکید کرد که به باور او در افغانستان سه اکثریت زنان، جوانان و فقیران در تصمیم‌گیری‌های بزرگ به اقلیت تبدیل شده بود. او در عین حال از همکاری شبکه‌ی جوانان و زنان در سه سال گذشته در برنامه‌های ملی یاد و از فعالیت آنان تقدیر کرد.

او در بخشی از صحبت‌هایش همچنان گفت که ۱۵ هزار بست خالی در سراسر کشور موجود می‌باشد که قرار است جوانان تحصیل‌کرده و باظرفیت پس از سپری‌کردن امتحان و مراحل اداری در کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، آن بست‌ها را اشغال کنند.

رییس‌جمهور غنی در ادامه علاوه کرد که به‌خاطر قدردانی از جوانان کشور، به آن عده از جوانانی که برای دست‌کم دو سال در یک ولسوالی مشغول تدریس دانش‌آموزان بوده‌اند، بورسیه‌های تحصیلی درنظر گرفته می‌شود.

آقای غنی از حضور جوانان در لویه‌جرگه و خواست آنان از طالبان برای دست‌برداشتن از خشونت نیز قدردانی کرد. او گفت که انتظار مردم و جوانان از طالبان در لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح این بود که از خشونت دست کشیده و با هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان وارد مذاکره‌ی مستقیم شوند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *