از چند‌حمله‌ی خونین در قندهار جلوگیری شد

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ی کشور با نشر دو خبرنامه‌‌ اعلام کرد که از چند حمله‌ی تروریستی در قندهار جلوگیری شد و نیروهای امنیتی در یک عملیات مشترک در شماری از ولایت‌های کشور 22 طالب را به قتل رساندند. در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است، این عملیات‌ها در مربوطات ولایت‌های ننگرهار، لغمان، سرپل، قندهار، زابل، ارزگان، لوگر، هرات، بادغیس و هلمند راه‌اندازی شده بودند.

براساس خبرنامه‌‌ی این وزارت، در این عملیات برعلاوه‌ی کشته شدن 22 شورشی، ۱۲ طالب زخمی و ۵ تن دیگر آنان بازداشت شدند. این عملیات‌ها در ولایت‌های یاد شده به هدف پاک‌سازی محلات از وجود شورشیان راه‌اندازی شده بود. در این عملیات‌ها مقداری جنگ‌افزار نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

اخیراً عملیات ضد‌شورشی نیروهای امنیتی کشور تشدید یافته است. وزارت داخله می‌گوید که نیروهای پولیس ۷ حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های قندوز، لوگر، فراه‌ و هلمند کشف و خنثا کرده‌اند. براساس معلومات این وزارت، این ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان طالب برای اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند.

در خبرنامه‌ی دیگر وزارت داخله آمده است، دو عراده موتر‌سایکل مملو از مواد انفجاری که از سوی شورشیان طالب به هدف حملات تروریستی در مربوطات ولسوالی ژیری ولایت قندهار متوقف شده بودند، از سوی مأموران پولیس کشف و خنثا شد. براساس خبرنامه، مأموران پولیس در یک اقدام دیگر در منطقه‌ی مندوزی ولسوالی ژیری ولایت قندهار، دو ماین‌گذار را به قتل رسانده و چهار حلقه ماین را خنثا کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *