حاصلات انجیر هرات

وزارت زراعت: حاصلات انجیر هرات امسال هفت درصد افزایش خواهد یافت

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور اعلام کرده است که حاصلات انجیر ولایت هرات در سال جاری خورشیدی به هشت‌هزار تُن خواهد رسید.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۲۹ اسد) منتشر شده، آمده است که این رقم افزایش هفت درصدی حاصلات انجیر هرات را در مقایسه به سال گذشته نشان می‌دهد.

در اعلامیه به نقل از شکرالله امینی، مدیر عمومی باغ‌داری ریاست زراعت هرات آمده است که کشت انجیر در هرات رشد چشم‌گیری داشته و در حال حاضر در ۳۷۰ هکتار زمین در این ولایت باغ‌های انجیر وجود دارد.

به گفته‌ی امینی، بیش‌ترین باغ‌های انجیر در ولسوالی‌های زنده‌جان، انجیل، غوریان و گذره هرات است. همچنان گفته شده است که حدود ۹۰ درصد انجیر هرات در ولسوالی زنده‌جان تولید می‌شود.

در ولایت هرات نژادهای مشهور انجیر شامل انجیر زرد و سیاه تولید می‌شود که نوع سیاه آن بیش‌ترین ساحه و بازار را در این ولایت دارد. هر کیلو انجیر در بازار هرات در حال حاضر ۶۰ افغانی به فروش می‌رسد.

او همچنان گفته است که به دلیل زود فاسد شدن انجیر، حدود ۸۰ درصد حاصلات این میوه‌ی تازه به بازارهای هرات و ولایات همجوار و باقی ۲۰ درصد دیگر آن پروسس و خشک می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *