مجلس سنا قانون مبارزه با پول‌شویی را تصویب کرد

اطلاعات روز: اعضای مجلس سنا به روز سه‌شنبه، 3 سرطان در نشست عمومی این مجلس، قانون مبارزه با پول‌شویی را با اکثریت آرا تصویب کردند. محمد‌الدین هم‌درد، رییس کمیسیون اقتصاد ملی مجلس سنا قانون یاد شده را در نشست این مجلس ارائه کرد و گفت که قانون مبارزه با پول‌شویی با‌دقت بررسی شده است.

او افزود، اندکی مشکلات در قانون مبارزه با پول‌شویی باقی مانده، اما تصویب این قانون فعلاً برای کشور ضروری است و اعضای مجلس به آن رای مثب دهند. هم‌درد تأکید کرد، تمام کمک‌های کمک‌ کننده‌ها به کشور از طریق بانک‌ها اجرا می‌شوند و در صورت‌ عدم تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی، بانک‌های کشور در فهرست سیاه بانک جهانی قرار خواهند گرفت.

او افزود که در این صورت کمک‌های پولی کمک کننده‌ها نیز در کشور اجرا نمی‌شوند. قانون مبارزه با پول‌شویی از قانون‌های مهم بانکی در جهان است که برای جلوگیری از جریان پول‌های غیرقانونی در بانک‌ها عملی می‌شود. کشوری که داری این قانون نباشد، با بانک‌های جهان رابطه‌‌ی پولی برقرار نمی‌تواند.

وزارت عدلیه‌ی کشور به تاریخ 3 جوزا قانون مبارزه با پول‌شویی را به مجلس نمایندگان برای تصویب فرستاد و این مجلس پس از جنجال‌های زیاد به تاريخ ٢٦ جوزا قانون یاد شده را در هشت فصل و ٧٠ ماده تصويب کرد. پس از آن مجلس این قانون را برای بررسی بیش‌تر از نگاه شر‌عی به مجلس سنا فرستاد.

با این حال، اعضای مجلس سنا در نشست دیروز این مجلس گفتند، از دیدگاه‌شان قانون مبارزه با پول‌شویی خلاف شریعت اسلامی نیست. اما شمار‌ دیگری از اعضای این مجلس با تصویب زودهنگام و عدم بررسی موارد ضداسلامی در آن‌، مخالف بودند.

سپس فضل‌ هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا‌ قانون مبارزه با پول‌شویی را به رای‌گیری گذاشت و اکثر اعضای این مجلس آن را مورد تأیید قرار دادند. فقط دو سناتور با تصویب این قانون مخالف بودند. قرار است قانون مبارزه با پول‌شویی در آینده‌ی نزدیک برای توشیح به ریاست جمهوری فرستاده شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *