شهر غزنی

دفع حمله‌ی طالبان در مرکز غزنی؛ ۳۰ جنگ‌جوی طالب کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی می‌گوید که در ضدحمله‌ی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در شهر غزنی، ۳۰ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفته است که طالبان این حمله‌ی خود را صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ اسد) از چندین استقامت بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در ساحات «آرزوی کلان» و «آرزوی خُرد» در حومه‌ی شهر غزنی راه‌اندازی کرده‌اند.

آقای امان افزوده است که این حمله‌ی طالبان با مقاومت شدید نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه و در نتیجه دفع شده است. او گفته است: «در جریان درگیری، ۳۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شدند که اجسادشان در ساحه باقی مانده است.»

همچنان به‌گفته‌ی معاون سخن‌گوی وزارت دفاع،‌ در این ضدحمله‌ی نیروهای دولتی، یک تونل «بزرگ» طالبان نیز کشف و تخریب شده است. جنگ‌جویان این گروه از این تونل به‌عنوان موضع و مخفی‌گاه استفاده می‌کردند.

او اما در مورد تلفات نیروهای دولتی در جریان این ضدحمله چیزی نگفته است.

صبح امروز اما، واحدالله جمعه‌زاده، سخن‌گوی والی غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که فیروزاحمد، آمر تعلیم و تربیه‌ی قطعه‌ی ویژه‌ی پولیس این ولایت در جریان درگیری با جنگ‌جویان گروه طالبان در منطقه‌ی «آروز» کشته شده است.

طالبان هنوز در این موارد چیزی نگفته است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله شهر غزنی حضور و فعالیت گسترده دارند. در این اواخر منطقه‌ی آرزو در حومه‌ی این شهر شاهد درگیری‌های شدید نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *