میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان

«رییس پارلمان افغانستان برای خرید پاسپورت طلایی قبرس 2.5 میلیون دالر هزینه کرده است»

اطلاعات روز: شبکه خبری الجزیره اخیرا گزارش کرده است که میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان برای خود و اعضای خانواده‌اش «پاسپورت طلایی» قبرس را خریداری کرده است.

براساس این گزارش که در آن الجزیره به اسناد محرمانه‌ی دولت قبرس استناد کرده است،  آقای رحمانی «پاسپورت طلایی» قبرس را برای خود،‌ همسر و سه دخترش خریدار کرده است. در گزارش آمده است که رحمانی و خانواده‌اش تابعیت کشورهای سنت کیتس و نویس را نیز دارند.

افزون بر رحمانی، سیاست‌مداران چندین کشور دیگر، اعضای هیأت مدیره چند شرکت دولتی و برادر نخست‌وزیر لبنان نیز از ابتدای 2017 تا اواخر 2019 میلادی، هر یک برای دریافت «پاسپورت طلایی» قبرس مبلغ 2.5 میلیون دالر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در گزارش آمده است که این مقام‌ها به‌عنوان افراد سیاسی و در سطح بین‌المللی به عنوان گروهی از افرادی شناخته می‌شوند که بیشتر در معرض خطر فساد هستند، به این دلیل که خود یا اعضای خانواده‌ی‌شان مقام دولتی دارند.

الجزیره گفته است که چهره‌های سیاسی دارنده‌ی «پاسپورت طلایی» قبرس اجازه می‌یابد تا تابعیت اتحادیه اروپا را نیز بخرد.

براساس گزارش الجزیره، «پاسپورت طلایی» قبرس به دارندگان آن امکان دسترسی به مسافرت رایگان، کار و امورات بانکی را در سراسر اتحادیه اروپا فراهم می‌کند و به همین دلیل در بسیاری از کشورها افراد زیادی هستند که آرزوی داشتن چنین پاسپورتی را دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *