حامد کرزی قانون مبارزه با پول‌شویی را توشیح کرد

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور طی فرمانی، قانون مبارزه با پول‌شویی و عواید ناشی از جرایم را توشیح کرده است. دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری کشور به روز (چهارشنبه، 4 سرطان) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که رییس جمهور کرزی این قانون را در فرمان دو ماده‌ای توشیح کرده است.

در خبرنامه‌ی ریاست جمهوری آمده است، قانون مبارزه با پول‌شویی و عواید ناشی از جرایم به تأسی از حکم فقره‌ی ١٦ ماده‌‌ی ٦٤ قانون اساسی کشور تو‌شیح شده است. براساس خبرنامه‌ی ریاست جمهوری، اين فرمان از تاریخ توشیح‌ نافذ و همراه با مصوبات شورای ملی، در جریده‌ی رسمی نشر شود.

وزارت عدلیه‌ی کشور به تاریخ 3 جوزا قانون مبارزه با پول‌شویی را به مجلس نمایندگان برای تصویب فرستاد و این مجلس پس از جنجال‌های زیاد به تاریخ ٢۶ جوزا قانون یاد شده را در هشت فصل و ٧٠ ماده تصویب کرد. پس از آن مجلس نمایندگان این قانون را برای بررسی بیش‌تر از نگاه شر‌عی به مجلس سنا فرستاد.

اعضای مجلس سنا با بررسی همه‌جانبه‌ی این قانون، به روز ‌سه‌شنبه، 3 سرطان‌ آن را با اکثریت آرا مورد تأیید قرار دادند. شماری از سناتوران گفتند، از دیدگاه‌شان قانون مبارزه با پول‌شویی خلاف شریعت اسلامی نیست. قانون مبارزه با پول‌شویی از قانون‌های مهم بانکی در جهان است. این قانون برای جلوگیری از جریان پول‌های غیرقانونی در بانک‌ها عملی می‌شود. کشوری که داری این قانون نباشد، با بانک‌های جهان رابطه‌‌ی پولی برقرار نمی‌تواند.

در همین حال، شماری از کارشناسان مسایل اقتصادی از توشیح این قانون اظهار خرسندی کرده‌ و تأکید دارند، این قانون باید به‌صورت درست تطبیق شود. کارشناسان می‌گویند، این قانون بانک‌های دولتی و خصوصی کشور را در سطح جهان بااعتبار خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *