جنرال کمبل جانشین دانفورد می‌شود

اطلاعات روز:‌ جنرال جان کمبل، معاون کنونی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، جانشین جنرال جوزف دانفورد در کشور معرفی شده است. بارک اوباما، رییس جمهوری امریکا به‌تازگی این جنرال را به عنوان فرمانده جدید نیروهای امریکا و ائتلاف بین‌المللی در کشور نامزد کرده است.

او به روز سه‌شنبه، 3 سرطان به عنوان جانشین جوزف دانفورد، فرمانده کنونی نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی در کشور نامزد شده است. وزارت دفاع ‌امریکا با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، جنرال کمبل‌ از طرف بارک اوباما به این سمت تعیین شده و حکم تقرر وی برای منظوری به مجلس سنا ارسال می‌شود.

او برای رسیدن به سمت یاد شده، باید مورد تأیید مجلس سنای امریکا قرار گیرد. روزنامه‌ی «ملیتاری تایمز» گزارش داده است که کمبل تجربه‌ی خدمت نظامی در افغانستان را دارد. او در سال‌های 2010 و 2011 زمانی که نیروهای امریکایی در جنگ با شورشیان قرار داشتند، فرمان‌دهی واحد 101 هوایی را در شرق کشور به عهده داشته است.

جنرال جان کمبل اگر از سوی مجلس سنای امریکا به سمت فرماندهی عمومی امریکا و نیروهای بین‌المللی در کشور تأیید شود، از آخرین ماه‌های روند خروج نیروهای امریکا از کشور نظارت خواهد کرد و هم‌چنان رهبری مأموریت بعدی را به دوش می‌گیرد. قرار است در پایان سال جاری 9800 سرباز امریکا در کشور باقی بمانند.

شماری از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی نیز با شمار محدود سرباز در این مأموریت سهم خواهند گرفت. گفتنی است که جنرال جوزف دانفورد به عنوان فرمانده جدید نیروی بحری ایالات متحده‌ی امریکا پیش‌نهاد شده است. او از ماه فبروری 2013 تا‌کنون فرمانده نیروهای امریکایی و بین‌المللی در کشور را به عهده دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *