دریافت کمک‌هزینه‌ی والدین از دولت سویدن توسط فضل فضلی خبرساز شد

دریافت کمک‌هزینه‌ی والدین از دولت سویدن توسط فضل فضلی خبرساز شد

اطلاعات روز: روزنامه آفتونبلادت سویدن در گزارشی گفته است که فضل‌محمود فضلی، رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری همزمان با کار در دولت افغانستان، از کشور سویدن نیز برای دریافت «کمک‌هزینه والدین» درخواست داده است.

این روزنامه در گزارشی زیر نام «کار در افغانستان می‌کند، پول اعانه از سویدن می‌گیرد»، نوشته است که آقای فضلی همزمان با کار به‌حیث مشاور ارشد رییس‌جمهور افغانستان، برای دریافت کمک‌هزینه والدین نیز در سویدن ثبت‌نام کرده است. براساس معلومات اداره بیمه ملی سویدن، آقای فضلی از پرداخت‌های تأمین اجتماعی سویدن بهره‌مند شده است.

این گزارش گفته است که سفارت سویدن در افغانستان یک پست دیپلماتیک را به وزارت خارجه این کشور ارسال کرده است. به گفته‌ی کارولین ویسینی، سفیر سویدن در کابل، رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری شهروندی سویدن را دارد و پرونده‌ او به‌دلیل «روابط سویدن با یک کشور دیگر» محرمانه نگهداری شده است.

روزنامه آفتونبلانت در گزارش خود نوشته است که در ماه مارچ اداره مالیات سویدن گزارشی را به‌نام فضل فضلی درباره‌ی این‌که او اطلاعات غلط ارایه کرده است، دریافت کرده است. مقام‌های اداره مالیات سویدن گفته‌اند که آقای فضلی همرای پنج بزرگ‌سال از سال 2009 در سویدن اقامت داشته و در ویلایی در جنوب شهر استکهلم زندگی می‌کند.

فضل‌محمود فضلی در ماه حمل امسال به‌حیث رییس عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری تعیین شد. سایت ریاست‌جمهوری درباره‌ی او نوشته است «داکتر فضل‌محمود فضلی یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار سیاسی کشور می‌باشد که قبل از این به‌حیث مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی کار کرده است.»

دیدگاه‌های شما
  1. دزدی، گدایی،تجاوز،دروغگویی،وطن فروشی،خیانت ب ملت،قتل، غارت،بی سوادی ، رشوه خواری،کاسه گدایی گرفتن و چاپلوسی پیش اروپایی ها و امریکایی ها و اول وقت ب نماز جمعه رفتن و در صف اول ایستادن، از خصوصیات بارز سیاسیون کشورم هستند.بدا ب حال میهنم افغانستان، بدا ب حال مردمم.

    کاسه گدایی دست گرفتن را از رییس جمهور اشرف غنی اموختند.۹۸ درصد بودجه ملی کشور از کاسه گدایی گرفتن از کشورهای اروپایی و امریکا بدست میاید ک در اوج خفت ب ان می بالند.متاسفم برای میهنم.جهل بزرگترین دشمن انسان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *