ستاد انتخاباتی عبدالله: کارکرد کمیسیون‌های انتخاباتی دیگر مشروعیت ندارد

اطلاعات روز: ستاد انتخاباتی اصلاحات و هم‌گرایی اعلام کرد که کمیسیون انتخابات تمام خواست‌های این تیم را با ارسال‌ نامه‌ا‌ی رد کرده است. ستاد انتخاباتی عبدالله می‌گوید که کارکرد کمیسیون‌های انتخاباتی دیگر برای این تیم مشروعیت ندارد و عواقب بعدی به دوش این کمیسیون‌ها و رییس جمهور کرزی خواهد بود.

بریالی ارسلایی، رییس ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به روز یک‌شنبه در یک نشست خبری گفت، تیم اصلاحات و هم‌گرایی تمام خواست‌هایش را در یک نامه‌ی 13 ماده‌ا‌ی به کمیسیون انتخابات فرستاده بود، اما از سوی این کمیسیون رد شده است. او افزود که بعد از این، تمام فیصله‌ها و عمل‌کردهای کمیسیون‌های انتخاباتی برای ما مشروعیت ندارند وآن را رد می‌کنیم.

ارسلایی تأکید کرد، رد خواست‌های تیم اصلاحات و هم‌گرایی نشان‌گر دخالت کمیسیون‌های انتخاباتی در روند انتخابات است. او افزود، تیم اصلاحات و هم‌گرایی در چند‌روز اخیر اسناد‌ی را در مورد تقلب مسئولان حکومتی و کمیسیون انتخابات به نشر رساند، اما این کمیسیون تمام موارد را نادیده گرفته است.

عبدالله عبدالله چندروز پس از برگزاری دور دوم انتخابات رابطه‌ی خود با کمیسیون‌های انتخاباتی را به تعلیق درآورد. او گفته بود، کمیسیون‌های انتخاباتی به خواست‌های تیم اصلاحات و هم‌گرایی توجه نکرده است. به تعلیق درآوردن وظیفه‌ی ضیاالحق امرخیل، وضاحت در‌باره‌ی چند‌ولایتی که اشتراک مردم در انتخابات نسبت به گذشته بیش‌تر بوده و وضاحت در مورد اشتراک هفت میلیون نفر در دور دوم انتخابات از خواست‌های اساسی عبدالله عبدالله عنوان شده بودند.

عبدالله سپس از سازمان ملل خواست که از روند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نظارت کند. بعد از آن سازمان ملل اعلام کرد که افغانستان را در قسمت حل چالش‌های انتخاباتی کمک می‌کند و سپس گزارشی به نشر رسید که عبدالله با مسئولان کمیسیون انتخابات وارد گفت‌و‌گو شده است.

مسئولان کمیسیون انتخابات به روز شنبه در کابل اعلام کردند، سه شرط عبدالله برای پیوستن به روند انتخابات پذیرفته شده است. این کمیسیون گفت که دلیل دیگری برای نپیوستن عبدالله عبدالله به روند انتخابات‌ وجود ندارد. با این حال، بریالی ارسلایی، رییس ستاد انتخاباتی عبدالله می‌گوید، تیم اصلاحات و هم‌گرایی از کمیسیون انتخابات خواسته بود که در بعضی ولایت‌هایی که تقلب صورت گرفته، دو‌باره انتخابات برگزار کند، اما این مسئله رد شده است.

اما کمیسیون انتخابات می‌گوید، برگزاری مجدد انتخابات خلاف قانون است و این کمیسیون بر‌اساس خواست‌های یک نامزد، روند انتخابات را متوقف نخواهد کرد. سخن‌گوی این کمیسیون گفته است، کار کمیسیون انتخابات ادامه دارد و مطابق به تقویم انتخاباتی نتایج ابتدایی و نهایی در زمان معین آن اعلام خواهد شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *