شورای عالی صلح: توافق تازه با پاکستان، برای ثبات کشور مهم است

اطلاعات روز: مسئولان شورای عالی صلح کشور می‌گویند که توافق تازه‌ی حکومت با پاکستان برای ثبات و امنیت در کشور بسیار مفید است و این شورا از آن استقبال می‌کند. قاضی محمد امین وقاد، عضو شورای عالی صلح می‌گوید، در این توافق بیش‌تر روی مبارزه با تروریز‌م تأکید شده است.

رنگین دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی کشور به روز پنج‌شنبه گذشته برای گفت‌و‌گو با مقا‌م‌های پاکستانی در رأس یک هیأت بلند‌پایه‌ی دولتی عازم اسلام‌آباد شد. او در این سفر با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان در مورد مبارزه‌ی مشترک با تروریزم گفت‌و‌گو کرده است.

مبارزه‌ی صادقانه علیه تروریستان، جلوگیری از تلفات غیر‌نظامیان، توقف حملات توپ‌خانه‌ای پاکستان بر مناطق کشور، از بین بردن لانه‌های تروریزم، تلاش‌های کابل و اسلام‌آباد به هم‌آهنگی کشورهای منطقه، از جمله هند و چین برای مبارزه با تروریزم از خواست‌های‌ اصلی دولت بوده‌اند.

جانب پاکستان در این مورد موافقت کرده است. این توافق‌ها بین دو کشور در حالی صورت گرفتند که نظامیان پاکستان از دو هفته به این طرف‌ عملیاتی را بر ضد مخالفان مسلح در وزیرستان شمالی آغاز کرده‌اند. پس از آغاز این عملیات گروه طالبان مسلح در برخی از ولسوالی‌های ولایت‌های هلمند و لوگر جنگ‌های جبهه‌ای را آغاز نمودند.

به گفته‌ی مقام‌های امنیتی، تعدادی از خارجی‌ها نیز در این جنگ حضور داشته‌اند. در سفر هیأت افغانی به پاکستان، مقام‌های هر‌دو کشور توافق کرده تا در عملیات مشترک نظامی شبکه‌های تروریستی، به‌شمول حقانی را نابود کنند. در همین حال، شورای عالی صلح از طرف‌های درگیر جنگ در کشور خواسته است که در ماه مبارک رمضان جنگ را متوقف کنند.

قاضی محمد امین وقاد، عضو شورای عالی صلح می‌گوید، دولت و مخالفان مسلح ‌در ماه رمضان از ادامه‌ی جنگ دست بکشند. نمایندگی سازمان ملل (یوناما) نیز روز شنبه، 7 سرطان ‌از طرف‌های درگیر در جنگ داخلی کشور خواست که به حرمت ماه مبارک رمضان، در این ماه دست از جنگ بردارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *