کمک امریکا به افغانستان

امریکا صد پایه دستگاه ونتلاتور به افغانستان کمک کرد

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که امریکا ۱۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) به افغانستان کمک کرده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، آمده است که این دستگاه‌ها امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ میزان) از سوی راس ویلسون، سفیر امریکا در کابل به این وزارت تسلیم داده شده است.

به نقل از خبرنامه، احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه حین تسلیمی ۱۰۰ پایه دستگاه ونتلاتور کمکی امریکا گفته است که این دستگاه‌ها یکی از ضروریات مهم در بخش تداوی بیماری ویروس کرونا می‌باشد.

او افزوده ضمن قدردانی از این کمک امریکا، افزوده است که این کشور علاوه بر کمک این دستگاه‌ها، شماری از کارمندان صحی را در رابطه به چگونگی استفاده و نگهدای این دستگاه نیز آموزش داده است.

شاکر کارگر، رییس دفتر ریاست‌جمهوری نیز در مراسم تحویل‌دهی این دستگاه‌ها به دولت امریکا اطمینان داده است که حکومت افغانستان آن‌ها را به ولایت‌های نیازمند به‌گونه‌ی عادلانه توزیع می‌کند.

راس ویلسون نیز هدف از این کمک کشورش را مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان خوانده است. او افزوده است: «این دستگاه‌ها نظر به پیشنهاد دونالد ترمپ، رییس‌جمهوی امریکا به مردم افغانستان فرستاده شده است. این دستگاه‌ها به شفاخانه‌های ولایاتی که بیشتر از بابت ویروس کرونا آسیب دیده است، توزیع خواهد شد.»

او همچنان بر ادامه‌ی کمک‌های امریکا در افغانستان تأکید کرده و گفته است که کشورش متعهد است تا سکتور صحت افغانستان را در بخش‌های افزایش تشخیص، کنترل و تداوی بیماران ویروس کرونا همکاری کند.

این درحالی است که تاکنون ۳۹ هزار و ۲۸۵ مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده است. از جمع مبتلایان این موارد یک‌هزار و ۴۵۸ نفر جان داده‌اند.