سفر خالد به هلمند

چهارمین روز جنگ در هلمند؛ سرپرست وزارت دفاع به لشکرگاه رفت

اطلاعات روز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت هلمند، امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) به شهر لشکرگاه رفته است.

وزارت دفاع در اعلامیه‌ای گفته است که آقای خالد در این سفرش با محمدیاسین، والی هلمند و مقام‌های ارشد امنیتی این ولایت دیدار کرده است.

در این دیدار درباره‌ی پلان‌های امنیتی برای تأمین «هرچه بهتر» امنیت در هلمند بحث و گفت‌وگو شده است.

سرپرست وزارت دفاع در حالی به هلمند رفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان از روز یک‌شنبه هفته‌ی جاری به این طرف بر بخش‌هایی از این ولایت از جمله شهر لشکرگاه و ولسوالی نادعلی این ولایت حمله کرده‌اند. درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان هنوز هم به‌صورت پراکنده جریان دارد.

در جریان سه روز اول جنگ در هلمند، براساس معلومات وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان، بیش از پنج‌هزار خانواده بی‌جا شده‌اند که شماری از آنان به مددرسانی نیاز دارند.

از تلفات دقیق دو طرف در درگیری‌های هلمند هنوز گزارش دقیق منتشر نشده، اما براساس آخرین اظهارات منابع امنیتی در این ولایت، بیش از ۲۵۰ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند. در جریان این درگیری‌ها به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.

همچنان دو چرخبال ارتش که بامداد امروز برای انتقال زخمیان نیروهای دولتی به ولسوالی نادعلی هلمند رفته بودند، هنگام برخاستن از زمین در هوا باهم تصادم کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن نُه نفر کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *