ولایت بدخشان

جنگ در بدخشان؛ ۲۳ طالب و چهار نیروی دولتی کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی‌های یفتل بالا و وردوج این ولایت، بیش از ۲۰ جنگ‌جوی طالب کشته و ۴۰ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

ثناءالله روحانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بدخشان می‌گوید که در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در منطقه‌ی «درگک» ولسوالی یفتل بالا هشت طالب کشته و ۱۲ طالب دیگر زخمی شده‌اند. در میان زخمیان، مولوی عبدالجمیل، قاضی نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی یفتل بالا نیز شامل است.

به گفته‌ی آقای روحانی، نیروهای امنیتی به‌خاطر جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از این منطقه عقب‌نشینی تاکتیکی انجام داده‌اند. او همچنان تأیید کرده است که چهار نیروی امنیتی در درگیری با طالبان در ولسوالی یفتل بالا کشته و سه نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

طبق اظهارات روحانی، در حال حاضر جنگ شدید در منطقه‌ی «دوآبه»ی این ولسوالی جریان دارد.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بدخشان در ادامه گفته است که در ضدحمله‌ی نیروهای دولتی در ولسوالی وردوج این ولایت نیز بیش از ۵۰ جنگ‌جوی طالب کشته و زخمی شده‌اند. او آمار کشته و زخمیان طالبان را مشخص نکرده است.

نیک‌محمد نظری، سخن‌گوی والی بدخشان اما گفته است که در جریان این درگیری‌ها ۱۵ جنگ‌جوی طالب کشته و ۴۰ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

گروه طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. این ولایت ناامن اخیرا شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان بوده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *