نیروهای دولتی قرارگاه نظم عامه را در ارزگان در کنترل گرفت

دو غیرنظامی در دو رویداد امنیتی در ارزگان کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان محلی در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی وقوع دو رویداد امنیتی در ولسوالی دهراوود این ولایت، دو غیرنظامی به‌شمول یک زن کشته شده‌اند.

احمدشاه ساحل، سخن‌گوی والی ارزگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویدادها قبل از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۲۷ میزان) در روستاهای «لبلان» و «لندیانه»‌ی ولسوالی دهراوود رخ داده است.

آقای ساحل توضیح داد که رویداد نخست در روستای لبلان رخ داده و ناشی از برخورد هاوان جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک خانه‌ی مسکونی بوده است. به گفته‌ی او، در این رویداد یک مرد جوان ۲۰ ساله کشته شده است و دو کودک نیز زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی والی ارزگان افزود که رویداد دومی در روستای لندیانه‌ی ولسوالی دهراوود رخ داده و ناشی از انفجار یک حلقه ماین کنارجاده‌ای بوده است. او افزود که در این رویداد یک زن کشته شده است.

احمدشاه ساحل تأکید کرد که این ماین نیز توسط جنگ‌جویان گروه طالبان جاسازی شده بود.

گروه طالبان هنوز در این موارد چیزی نگفته است.

این درحالی است که شام روز گذشته (شنبه، ۲۶ میزان) نیز در پی اصابت مرمی هاوان جنگ‌جویان طالبان در روستای «زرتاله»ی این ولسوالی، دو زن کشته و دو کودک دختر نیز زخمی شدند.

ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *