صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری،

صدیقی: طالبان از نیت نیک دولت و مردم سوءاستفاده کرده‌اند

اطلاعات روز: صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ ریاست‌جمهوری کشور می‌گوید که طالبان از نیت نیک و صادقانه‌ی دولت و مردم افغانستان سوءاستفتاده کرده و حملات‌شان در برابر مردم را افزایش داده‌اند.

آقای صدیقی این اظهارات را امروز (دوشنبه، ۲۸ میزان) در واکنش به حملات اخیر طالبان در ولایت‌های هلمند و غور مطرح کرده است. هرچند طالبان مسئولیت حمله‌ی موتربمب روز گذشته در غور را رسما بر عهده نگرفته است، اما دولت این گروه را مسئول دانسته است.

صدیقی نوشته است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان و مردم بزرگ‌ترین تصمیم را مبنی بر رهایی شش‌هزار و ۱۰۰ زندانی خطرناک طالبان به‌خاطر تسریع روند صلح گرفتند درحالی که هیچ روند صلحی در جهان شاهد چنین اقدامی نبوده است.

به گفته‌ی صدیقی، حملات اخیر طالبان در هلمند و غور نشان می‌دهد که این گروه ضمن سوءاستفاده از نیت نیک دولت و مردم، به جنگ ناروای‌شان ادامه داده و حملات «وحشیانه و دهشت‌افگنانه‌»شان را در برابر مردم را افزایش داده است.

طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که طالبان حدود ده روز پیش بر بخش‌هایی از ولایت هلمند از جمله شهر لشکرگاه حملات سهمگینی را راه‌اندازی کردند. درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان در این ولایت برای چند روز پی‌هم ادامه یافت.

حدود ده‌هزار خانواده از مناطق جنگی بی‌جا شدند. طبق آمار مقام‌های محلی در هلمند، بیش از ۳۰۰ جنگ‌جوی طالب و ۳۰ نیروی دولتی در جریان درگیری‌ها در این ولایت کشته شده‌اند. در مورد تلفات غیرنظامیان در این درگیری‌ها آمار مشخصی ارائه نشده است.

روز گذشته در ولایت غور نیز یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی فرماندهی پولیس این ولایت منفجر شد. در این رویداد ۱۵ نفر کشته و ۱۵۲ نفر دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *