جنگ

چهار کودک در انفجار ماین طالبان در پکتیکا جان باختند

مسئولان امنیتی در ولایت پکتیکا تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی انفجار ماین جاسازی‌شده در شهر شرن، مرکز این ولایت، چهار کودک جان باخته‌اند.

شاه‌محمد آرین، سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیکا گفته است که این رویداد قبل از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۴ عقرب) در ساحه‌ی «کوتوال» شهر شرن رخ داده است.

آقای آرین افزود که کودکان کشته‌شده از اعضای یک خانواده بوده‌اند.

به گفته‌ی او، این ماین توسط جنگ‌جویان گروه طالبان در ورودی خانه‌ی آنان جاسازی شده بود. سخن‌گوی فرماندهی پولیس پکتیکا توضیح داد که طالبان سه روز پیش به صاحب این خانه هشدار داده بود که منطقه‌ی کوتوال را ترک کند.

در همین حال سلمان‌شاه، پدر سه کودک کشته‌شده در این رویداد در صحبتی با روزنامه اطلاعات روز گفت که این ماین حین بیرون‌شدن چهار کودک به‌شمول یک کودک مهمان از خانه، انفجار کرده است.

او تأکید کرد که با کسی دشمنی شخصی نداشته و نمی‌داند که این ماین توسط چه کسی جاسازی شده بود.

در اعتراض به این رویداد، شماری از ساکنان شهر شرن اجساد کشته‌شدگان را به مرکز شهر انتقال داده و خواهان شناسایی عاملان آن شده‌اند. آنان همچنان از طرف‌های جنگ خواسته‌اند که به جنگ و کشتار غیرنظامیان خاتمه دهند.

در همین حال، شاه‌محمد آرین گفته است که عاملان این رویداد شناسایی شده و تلاش‌ها برای بازداشت آنان جریان دارد.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت پکتیکا در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در شماری از نقاط این ولایت از جمله شهر شرن، حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *