عبدالودود نجرابی

فرمانده لوای هفتم سرحدی قول اردوی ۲۱۷ پامیر در انفجار ماین طالبان کشته شد

مسئولان امنیتی در زون شمال‌شرق کشور تأیید می‌کنند که عبدالودودخان نجرابی، فرمانده لوای هفتم سرحدی در ولایت تخار در نتیجه‌ی انفجار ماین کنارجاده‌ای کشته شده است.

اکرام‌الدین سریع، فرمانده پولیس ولایت تخار در اعلامیه‌ای گفته است که این رویداد شام روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۱ عقرب) در روستای «چهارتوت» ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز رخ داده است.

آقای سریع فرمانده لوای هفتم سرحدی قول اردوی ۲۱۷ پامیر را از معدود جنرالان و فرماندهان ارتش خوانده و گفته است که او برای دفاع از نوامیس ملی و تمامیت ارضی کشور شب و روز را در خط نبرد و در سنگرهای داغ سپری می‌کرد.‌

در همین حال، انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که موتر حامل این فرمانده ارتش زمانی با ماین کنارجاده‌ای برخورد کرده است که او می‌خواسته از ولایت قندوز به تخار برود.

به گفته‌ی او، تعدادی از محافظان عبدالودود نجرابی در این رویداد نیز کشته و زخمی شده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است. این گروه در اعلامیه‌ای گفته است که این جنرال ارتش به همراه یک محافظش در این رویداد کشته و پنج محافظ دیگرش نیز زخمی شده‌اند.

ولایت قندوز در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *