۱۱ پولیس محلی در حمله‌ی طالبان در بدخشان کشته شدند

مسئولان محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی جرم این ولایت، ۱۱ پولیس محلی کشته شده‌اند.

عبدالله ناجی نظری، از اعضای شورای ولایتی بدخشان به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان این حمله‌ی شان را شب گذشته (دوشنبه، ۲۶ عقرب) در منطقه‌ی «کیبلی» ولسوالی جرم راه‌اندازی کرده‌اند.

آقای نظری افزود که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، ۱۲ پولیس دیگر محلی زخمی شده‌اند.

او افزود که به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز در درگیری تلفاتی وارد شده، اما رقم آن هنوز مشخص نیست.

ثناالله روحانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بدخشان هم این حمله‌ی طالبان را تأیید می‌کند. آقای روحانی گفته است که نزدیک به ده سرباز پولیس محلی در این حمله‌ی طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند.

آقای روحانی افزوده است که طالبان این حمله را به هدف سقوط ولسوالی جرم از چندین استقامت راه‌اندازی کرده بودند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شد.

از سویی هم، او تأکید کرده است که گروه طالبان در تلاش اند تا بر مناطق بیشتر ولایت بدخشان حملاتی راه‌اندازی کند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بدخشان گفته است که مسئولان امنیتی این ولایت امروز برای رفع این تهدیدات نشستی داشته‌اند. او جزئیات بیشتری ارایه نکرد.

گروه طالبان اما در اعلامیه‌ای گفته است که در این حمله‌ی جنگ‌جویانش، ۱۸ نیروی دولتی کشته و ۲۴ نیروی دیگر زخمی شده‌اند. در اعلامیه‌ی طالبان آمده است که جنگ‌جویان این گروه چهار نیروی دیگر دولتی را نیر در این حمله با خودشان برده است.

ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از آن حضور و فعالیت گسترده دارند.