شهر کابل

اصابت ۱۴ فیر مرمی راکت در شهر کابل سه کشته بر جای گذاشت

وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که در نتیجه‌ی اصابت ۱۴ فیر مرمی راکت بر بخش‌های مختلف شهر کابل، سه غیرنظامی کشته و ۱۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت امور داخله گفته است که این راکت‌ها صبح امروز (شنبه، ۱ قوس) در مربوطات حوزه‌ی دهم امنیتی، «برج برق چهار‌قلعه»، «کوچه‌ی طاهری»، «نعمت‌پلازا»، در نزدیکی دانشگاه خصوصی «سلام» و «چهارراهی گل‌سرخ» حوزه‌ی چهارم امنیتی اصابت کرده است.

او همچنان افزوده است که در ساحات «چهاراهی صدارت»، «پل باغ عمومی»، «جاده‌ی سپین‌زر»، در نزدیکی آرشیف ملی حوزه‌ی دوم، در «لیسه مریم» و «پنج‌صد فامیلی» حوزه‌ی یازدهم امنیتی شهر کابل نیز راکت اصابت کرده است.

سخن‌گوی وزارت داخله تأکید کرده است که راکت‌ها در ساحات مسکونی اصابت کرده است.

هنوز مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

گروه طالبان دست‌داشتن در فیر این راکت‌ها را رد کرده است.

این راکت‌ها درحالی در شهر کابل اصابت کرده است که این شهر صبح امروز گواه دو انفجار ماین نیز بوده است. این رویدادها در ساحات «ارزان قیمت» ناحیه‌ی دوازدهم و «بالا ده» چهلستون شهر کابل رخ داده است.

براساس اعلام فرماندهی پولیس کابل در این دو انفجار، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

هنوز مسئولیت این دو انفجار را نیز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

از سویی هم، وزارت صحت عامه گفته است که تاکنون پنج کشته و ۲۵ زخمی از انفجارها و اصابت راکت‌ها در شهر کابل به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند. این وزارت اما مشخص نکرده است که چه تعداد آنان در انفجارها و چه تعدادشان هم در نتیجه‌ی اصابت راکت‌ها کشته و زخمی شده‌اند.