حمله بر کاروان خان محمد وردک

تلفات حمله بر کاروان یک عضو مجلس نمایندگان در کابل به ۱۰ کشته و ۵۲ زخمی افزایش یافت

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که در حمله‌ی تروریستی روز گذشته بر کاروان موترهای خان‌محمد وردک،‌ عضو مجلس نمایندگان،‌ ده نفر کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

آقای صالح صبح امروز (دوشنبه، ۱ جدی) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که در میان قربانیان این رویداد، یک کودک شش ساله نیز شامل است.

به گفته‌ی او، از میان زخمیان این رویداد، تنها شش نفر در شفاخانه‌ها باقی مانده و باقی به دلیل سطحی بودن زخم‌های‌شان، از شفاخانه رخصت شده‌اند. او تأکید کرده است که زخم شمار زیادی از این افراد ناشی از پارچه‌های شیشه بوده است.

پیش از ظهر روز گذشته انفجاری در ساحه‌ی «سپین‌کلی» ناحیه‌ی پنجم شهر کابل رخ داد. مقام‌های امنیتی پس از وقوع رویداد اعلام کردند که کاروان موترهای خان‌محمد وردک، یک عضو مجلس نمایندگان هدف حمله‌ی موتربمب قرار گرفته است.

وزارت داخله نیز اعلام کرد که در این حمله دست‌کم هشت نفر کشته و نزدیک به ۲۰ نفر دیگر به‌شمول خود خان‌محمد وردک زخمی شده‌اند.

این حمله با واکنش‌های متعدد داخلی و خارجی مواجه شد. ارگ ریاست‌جمهوری، شورای عالی مصالحه‌ی ملی،‌ مجلس نمایندگان و شماری از سفارت‌خانه‌های مقیم کابل این حمله را محکوم کردند.

فرد یا گروهی نیز تا کنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. طالبان دست‌داشتن در این حمله را رد کرده‌اند.