کابل

پنج نفر به‌شمول چهار داکتر زندان «پل‌چرخی» کابل در انفجاری کشته شدند

فرماندهی پولیس کابل تأیید می‌کند که در نتیجه‌ی انفجار ماین در مربوطات ناحیه‌ی هفتم شهر کابل، پنج نفر به‌شمول چهار داکتر زندان مرکزی «پل‌چرخی» کشته شده‌اند.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۳ صبح امروز (سه‌شنبه، ۲ جدی) در ساحه‌ی «دوغ‌آباد»، از مربوطات ناحیه‌ی هفتم شهر کابل رخ داده است.

آقای فرامرز افزود که دو نفر دیگر نیز در این رویداد زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، در این رویداد یک عراده موتر نوع «کرولا» مربوط به داکتران مؤظف در زندان مرکزی پل‌چرخی هدف قرار گرفته شده است.

در همین حال، اداره‌ی تنظیم امور زندان‌های کشور با نشر اعلامیه‌ای نیز گفته است که سه کارمند این اداره و یک کارمند وزارت صحت عامه در این انفجار کشته شده‌اند. به نقل از اعلامیه، این رویداد ناشی از برخورد موتر حامل نظیفه ابراهیمی، مدیر عمومی و سرپرست ریاست صحیه‌ی اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها با ماین کنارجاده‌ای بوده است.

این اداره گفته است که علاوه بر نظیفه ابراهیمی، عبدالمتین، معاون صحیه‌ی فرماندهی مرکز آموزشی زندان‌ها، سونا، داکتر مؤظف خدمتی از سوی وزارت صحت عامه در بخش اسکریننگ محل چک ویروس کرونا در این اداره شامل کشته‌شدگان اند.

همچنان عبدالنبی، راننده‌ی مدیریت عمومی صحیه‌ی اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها نیز در جمع کشته‌شدگان اند.

هنوز مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

کابل در روزهای اخیر به‌صورت همه‌روزه گواه انفجار بوده است. روز گذشته در نتیجه‌ی یک انفجار و یک حمله‌ی انتحاری، یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

یک روز قبل از آن، نیز کاروان موترهای خان‌محمد وردک، عضو مجلس نمایندگان نیز در ساحه‌ی «سپین‌کلی» حوزه‌ی پنجم امنیتی شهر کابل، هدف انفجار قرار گرفت. براساس اعلام دفتر معاونت نخست ریاست‌جمهوری در این رویداد، ۱۰ نفر کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.