ولسوالی دولت‌آباد

انفجار موتربمب طالبان در فاریاب؛ تاکنون سه نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شده‌اند

مقام‌های محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در بازار ولسوالی دولت‌آباد این ولایت، سه نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب امروز (سه‌شنبه، ۲ جدی) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار حوالی ساعت ۱۲:۳۰ بامداد در ورودی بازار ولسوالی دولت‌آباد رخ داده است.

آقای فایق افزود که هدف این موتر بمب‌گذاری‌شده ساختمان ولسوالی بوده و قبل از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی شناسایی و مورد هدف قرار گرفته است. او تأکید کرد که پس از وقوع انفجار، مهاجمان به درگیری با نیروهای امنیتی پرداخته‌اند.

والی فاریاب تأکید کرد که درگیری میان دو طرف تا حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح را ادامه داشته است.

عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که هر سه کشته‌‌ی این انفجار، از نیروهای ارتش اند. او گفت که پنج سرباز دیگر ارتش نیز زخمی شده‌اند.

همچنان به گفته‌ی یورش، ۱۱ زخمی دیگر این رویداد غیرنظامی اند. در میان آنان یک خانم و دو کودک نیز شامل‌اند.

از سویی هم، او گفت که هشت جنگ‌جوی گروه طالبان در جریان این درگیری کشته و ۹ جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب تأکید کرد که ارقام ابتدایی است و ممکن در آن افزایش یابد.

همچنان والی فاریاب تأکید کرد که شدت انفجار به حدی بوده است که ده‌ها خانه‌ی مسکونی و صدها دکان در اطراف محل انفجار به‌صورت کامل از بین رفته است. آقای فایق گفت که هنوز اجساد بیشتر کشته‌شدگان در زیر آوارها اند.

از سویی هم، او تأکید کرد که تلاش‌ها برای بیرون‌کشیدن اجساد آغاز شده است.

والی فاریاب انفجار این موتر بمب‌گذاری‌شده را در بازار ولسوالی دولت‌آباد جنایت خواند. او گفت: «انفجار هزاران كيلوگرام مواد انفجاري در بين بازار و خانه‌هاي مردم جنايت است»

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی دولت‌آباد حضور و فعالیت دارند.