مسئول ارتباطی «آی‌اس‌آی» و چهار عضو شبکه‌ی حقانی در پکتیکا بازداشت شدند

ریاست عمومی امنیت ملی کشور می‌گوید که نیروهای این ریاست در نتیجه‌ی یک عملیات در ولایت پکتیکا، هسته‌ی پنج نفری «جاسوسی – تروریستی» شبکه‌ی حقانی را بازداشت کرده‌اند.

 در خبرنامه‌ای که امروز (دوشنبه، ۲۲ جدی) از سوی ریاست عمومی امنیت ملی به نشر رسیده، آمده است که «نقیب‌الله» مشهور به «عبدالحی»، مسئول ارتباطی سازمان استخباراتی پاکستانی (آی‌اس‌آی) و چهار نفر دیگر عضویت این هسته را داشته‌اند.

به نقل از خبرنامه، نقیب‌الله در سال ۱۳۹۸ خورشیدی به شهر کراچی پاکستان رفته و در یکی از هتل‌های این شهر با دو افسر سازمان استخباراتی پاکستان به نام‌های «امیربهای» و «قدیم» ملاقات کرده بود.

مطابق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی، این دو نفر به نقیب‌الله دستور داده تا فعالیت‌های تخریبی و تروریستی را در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا و خوست انجام دهد. به دنبال آن، این فرد هسته‌ی خود را مؤظف کرده تا ارتباطش را با یکی از گروه‌های طالبان به رهبری «اخترمحمد» و »قوماندان قریشی» نزدیک کند.

این ریاست گفته است که این هسته در همکاری مشترک با طالبان و براساس هدایت سازمان استخباراتی پاکستان ماین‌گذاری و ترورها را انجام می‌داد.

در خبرنامه تأکید شده است که در آخرین مورد، افراد این هسته قصد داشتند یک موتورسایکل و یک موتر بمب‌گذاری‌شده را در شهر شرن، مرکز پکتیکا انفجار دهند که قبل از انجام این کار بازداشت شده‌اند.