عزت‌الله بیک

عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور در درگیری با نیروهای امنیت ملی کشته شد

ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که عزت‌الله بیک، عضو شورای ولایتی غور در درگیری با نیروهای این ریاست در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت کشته شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ جدی) به نشر رسیده، آمده است که او در درگیری با قطعات ویژه‌ی امنیت ملی پس از آن کشته شده که به‌جای «تسلیم‌شدن»، اقدام به تیراندازی بر این نیروها کرده است.

در خبرنامه از این عضو شورای ولایتی غور به عنوان عامل ترور عبدالرحمان عطشان، معاون این شورا و عادل ایماق، مسئول رادیو صدای غور نام برده شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی جزئیاتی بیشتر در این مورد ارایه نکرده است.

اما غلام‌سخی جاوید، عضو دیگر شورای ولایتی غور در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که عزت‌الله بیک ابتدا در درگیری با نیروهای امنیت ملی زخمی شده و سپس در شفاخانه جان داده است.

همچنان به گفته‌ی او، در جریان این درگیری که در حومه‌ی شهر فیروزکوه به وقوع پیوسته است، یک نیروی امنیت ملی کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پیشتر عطامحمد دهقان‌پور، عضو مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که عزت‌الله بیک توسط نیروهای امنیت ملی در شهر فیروزکوه بازداشت شده است.

یک منبع دیگر نیز ضمن تأیید این موضوع به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این عضو شورای ولایتی متهم به جاسازی ماین در موتر حامل عبدالرحیم رضازاده، عضو دیگر این شورا بوده است. این منبع افزوده بود که پیشتر نیروهای امنیت ملی راننده‌ی این عضو شورای ولایتی را نیز به اتهام دست داشتن در کارگذاری ماین بازداشت کرده بودند.

اما نور احمد کوه‌نورد، والی غور در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بود که به‌خاطر سوء تفاهم، درگیری میان عزت‌الله بیک و نیروهای امنیت ملی رخ داده است.

عبدالرحیم رضا زاده در تاریخ ۲۵ قوس در نتیجه‌ی انفجار ماین کاگزاری‌شده در موتر حاملش در شهر فیروزکوه زخمی شد. عبدالرحمان عطشان، معاون این شورا نیز در این رویداد کشته شد.

همچنان بسم‌الله عادل ایماق حدود دوونیم هفته پس از آن (جمعه، ۱۲ جدی) توسط افراد مسلح در حومه شهر فیروزکوه ترور شد.