قندوز

حملات طالبان در قندوز و بدخشان؛ «۲۵ نیروی دولتی کشته شده‌اند»

منابع محلی در ولایت‌های قندوز و بدخشان می‌گویند که در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای ارتش و خیزش مردمی در این ولایت‌ها، ۲۵ نیروی دولتی کشته شده‌اند.

محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی قندوز امروز (سه‌شنبه، ۳۰ جدی) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان حملات‌شان را در ولسوالی دشت ارچی و شهر قندوز شب گذشته راه‌اندازی کرده بودند. به گفته‌ی او، درگیری میان دو طرف تا صبح امروز ادامه داشته است.

آقای ایوبی افزود که در جریان درگیری‌ها در ولسوالی دشت ارچی، ۱۶ نیروی دولتی کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، کشته‌شدگان شامل ۱۲ نیروی ارتش و چهار نیروی خیزش مردمی می‌شوند.

رییس شورای ولایتی قندوز تأکید کرد که در جریان این درگیری‌ها چهار نیروی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنان او گفت که در نتیجه‌ی حمله‌ی طالبان بر یک پاسگاه نیروهای امنیتی در «باغ شرکت» شهر قندوز، شش نیروی دولتی کشته و سه نیروی دیگر آنان زخمی شده‌اند.

همزمان با این، عبدالله ناجی نظری، عضو شورای ولایتی بدخشان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگ‌جویان طالبان شب گذشته از چندین استقامت بر یک پاسگاه ارتش در ساحه‌ی «پل‌سوچ» ولسوالی جرم این ولایت حمله کرده‌اند.

به گفته‌ی او، در جریان درگیری‌ها در این حمله، سه سرباز ارتش کشته و چهار سرباز دیگر ارتش زخمی شده‌اند.

آقای نظری افزود که جنگ‌جویان طالبان سه سرباز دیگر آنان را نیز با خودشان برده‌اند.

اما عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان این درگیری‌ها، چهار نیروی ارتش کشته و شش نیروی دیگر زخمی شده‌اند. او توضیح داد که یکی از این نیروها در ولایت بدخشان و متباقی سه نیروی دیگر در ولسوالی دشت‌ارچی قندوز کشته شده‌اند.

همچنان او افزود که در جریان این درگیری‌ها، ۱۹ جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و ۲۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

گروه طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفته است که جنگ‌جویانش بر چندین پاسگاه نیروهای دولتی در ولایت قندوز حمله کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان ادعا کرده است که در حمله‌ی طالبان در دشت ارچی، ۲۱ نظامی کشته و سه نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

او همچنان گفته که در جریان درگیری در حمله‌ی طالبان در شهر قندوز، ۱۸ نیروی دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

ولایت‌های قندوز و بدخشان در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. طالبان در چند روز گذشته به حملات‌شان در این ولایات تشدید بخشیده است.