سفارت امریکا در کابل

روند صدور ویزای ویژه مهاجرت به افغان‌ها از سر گرفته می‌شود

سفارت امریکا:

سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که روند صدور و طی مراحل ویزای ویژه مهاجرت به افغان‌ها را از اول ماه آینده‌ی میلادی (فبروری) از سر می‌گیرد.

در اعلامیه‌ی سفارت امریکا که امروز (دوشنبه، ۶ دلو) منتشر شده، آمده است که در مرحله‌ی نخست به درخواست‌های قبلی و دسته‌بندی متقاضیان و تنظیم مصاحبه‌ها با درخواست‌کنندگانی که قبلا به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به انجام مصاحبه نشده بودند، رسیدگی می‌شود.

به نقل از اعلامیه، در مرحله‌ی دوم، بخش قونسلی سفارت ایالات متحده‌ی امریکا در هماهنگی با مرکز ملی ویزا، زمان‌بندی قرارهای جدید ویزای مهاجرت را برای متقاضیانی‌که به‌طور کامل مستندسازی شده‌اند، از سر خواهد گرفت.

طبق اعلامیه، بخش قونسلی سفارت متقاضیان به ترتیبی زمان‌بندی خواهد کرد که به‌طور مستند واجد شرایط باشند و امکانات قرارهای فوری را نداشته باشند.

همچنان گفته شده است که به دلیل رعایت مورد بهداشتی به‌خاطر جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، قرارهای مرتبط با ویزا کمتر خواهد بود. سفارت امریکا در عین حال گفته است که روند صدور ویزای غیرمهاجرتی همچنان به‌دلیل ویروس کرونا در حالت تعلیق قرار دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، ویزای اقامت به امریکا برای آن‌عده از شهروندان افغان داده می‌شود که قبلا با نیروهای امریکایی و یا دیگر شهروندان امریکایی در افغانستان کار کرده‌اند و در حال حاضر زندگی‌شان با خطر روبه‌رو است.

این روند به دلیل احکام مهاجرتی دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا متوقف شده بود و با آغاز به کار جو بایدن به‌عنوان چهل‌وششمین رییس‌جمهور امریکا از سر گرفته می‌شود.