نیروهای ارتش

برای طی مراحل اسناد «شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی» طرزالعمل جدید ساخته شد

وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله برای طی مراحل اسناد «شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی» یک طرزالعمل جدید ساخته‌اند. این طرزالعمل در هماهنگی با دفتر شورای امنیت ملی ساخته شده است.

براساس این طرزالعمل، در طی مراحل کردن اسناد «شهدا»‌ کاهش چشم‌گیر به‌وجود خواهد آمد و خانواده‌های قربانیان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان اسناد مربوط را طی مراحل کنند.

رحمت‌الله اندر سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی، روح‌الله احمدزی سخن‌گوی وزارت دفاع ملی و طارق آرین سخن‌گوی وزارت داخله امروز (یک‌شنبه، ۱۹ دلو) در یک نشست خبری در مورد این طرزالعمل معلومات دادند.

رحمت‌الله اندر گفت که با اجرایی‌شدن این طرزالعمل، در راستای طی مراحل اسناد «شهدای نیروهای دفاعی و امنیتی» سهولت به‌وجود خواهد آمد.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفت که براساس این طرزالعمل، خانواده‌های قربانیان می‌توانند بین دو هفته تا یک ماه تمام اسناد مربوط را طی مراحل کنند.

آقای احمدزی همچنان گفت که براساس فیصله‌ی رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان و وزارت دفاع ملی، هر نیروی ارتش که در میدان جنگ و یا هنگام اجرای وظیفه کشته شود،‌ برای او یک رتبه‌ی فوق‌العاده اعطا می‌شود تا خانواده‌ی او از امتیازاتش مستفید شود.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله نیز گفت که تمام «شهدا و مجروحان» نیروهای پولیس در دیتابیس این وزارت ثبت شده و براساس آن به خانواده‌های‌شان کمک صورت می‌گیرد.

آرین افزود که با اجرایی شدن طرزالعمل جدید و همچنان ایجاد مرکز رسیدگی به خانواده‌های نیروهای امنیتی، روند طی مراحل اسناد «شهدای نیروهای پولیس» از ۱۸ روز به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

سخن‌گوی وزارت داخله در ادامه گفت که در کنار کمک‌های نقدی و مواد خوراکی، این وزارت در جریان سال ۱۴۰۰ خورشیدی، ۵۰۰ بورسیه را در مکاتب و دانشگاه‌ها به خانواده‌های نیروهای امنیتی در نظر خواهد گرفت.