آزادشدگان از زندان طالبان در قندوز

کماندوهای ارتش ۲۴ نفر را از زندان طالبان در قندوز آزاد کردند

نیروهای ارتش در شمال‌شرق کشور می‌گویند که ۲۴ نفر در نتیجه‌ی عملیات این نیروها از یک زندان گروه طالبان در ولسوالی آقتاش ولایت قندوز آزاد شده‌اند.

عبدالهادی نظری، سخن‌گوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این عملیات شب گذشته (چهارشنبه، ۲۹ دلو) در روستای «کابلی‌قشلاق» ولسوالی آقتاش توسط نیروهای کماندوی ارتش راه‌اندازی شده بود.

آقای نظری افزود که آزادشدگان در این عملیات، شامل ۱۶ نیروی ارتش، دو نیروی پولیس، چهار نیروی کماندو، یک نیروی امنیت ملی و یک غیرنظامی اند.

سه روز پیش (دوشنبه، ۲۷ دلو) نیز نیروهای ارتش ۴۲ نظامی و غیرنظامی را از یک زندان طالبان در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان آزاد کردند. قبل از آن در تاریخ ۱۹ دلو نیز وزارت دفاع اعلام کرد که این نیروها، چهار غیرنظامی را از یک زندان طالبان در هلمند آزاد کرده‌ند.

این نیروها در تاریخ ۹ دلو نیز ۳۲ نظامی و غیرنظامی را از یک زندان طالبان در پل‌خمری، مرکز بغلان آزاد کردند.

نیروهای کماندو در ۶ دلو، ۲۲ نفر به‌شمول هفت نظامی و ۱۵ غیرنظامی از یک زندان طالبان در ولسوالی چرخ ولایت لوگر آزاد کردند.

همچنان این نیروها در ۲۴ جدی ۱۳ نفر به‌شمول یک منسوب پولیس را از زندان طالبان در ولسوالی واشیر هلمند و در تاریخ ۱ دلو نیز ۲۷ نفر به‌شمول یک نظامی پیشین را از زندان طالبان در ولسوالی نهرسراج هلمند آزاد کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *