انفجار در چهارراهی برکی کابل

تلفات انفجار در «چهارراهی برکی» شهر کابل به چهار کشته افزایش یافت

فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که رقم تلفات انفجار روز گذشته در مربوطات ناحیه‌ی چهارم شهر کابل، به چهار کشته افزایش یافته است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل امروز (دوشنبه، ۴ حوت) گفته است که سه منسوب پولیس و یک کودک کارگر کنارجاده در این انفجار کشته شده‌اند. این انفجار حوالی ساعت ۴:۲۲ بعد از ظهر روز گذشته در ساحه‌ی «چهارراهی برکی» در ناحیه‌ی چهارم شهر کابل رخ داد.

به گفته‌ی آقای فرامرز، این رویداد ناشی از انفجار ماین بوده و یک عراده موتر رنجر در آن هدف قرار گرفته شده است.

او دیروز گفته بود که در این انفجار دو نفر به‌شمول راننده‌ی رنجر و یک کودک کشته و پنج نفر دیگر از جمله یک زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

همچنان تصاویری که لحظاتی پس از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، نشان می‌دهد که دو کودک خردسال، به مادر زخمی‌شان که در کنار سرک افتاده بودند، با گریه می‌گویند: «مادر بلند شو!»

کاربران در تویتر و فیسبوک از این التماس کودکان هشتک «#مادر-بلند-شو» را برای همدردی با قربانیان این انفجار و دادخواهی راه‌اندازی کردند. این هشتک همچنان به ترند مسلط در تویتر تبدیل شد.

بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی گروه طالبان را مسئول این حمله می‌خوانند.

وزارت داخله‌ی کشور نیز به‌صورت ضمنی این انفجار را به گروه طالبان نسبت داده است. طارق آرین، سخن‌گوی این وزارت در رشته‌تویتی گفته است: «طالب باید قیمت جنایات خود را بپردازد.»

او افزوده است که گروه طالبان «دشمنی آشکار با کودک، مادر و خواهر این سرزمین دارد و دشمن آشکار دانش و ضمیر جوانان» است. آقای آرین همچنان گفته بود که این گروه در اذهان منفور گشته و نامش بوی خون می‌دهد.

او تأکید کرده بود که این گروه در قبال اعلام و دوام جنگ علیه «مردم بی‌گناه بهای سنگین خواهد پرداخت».

گروه طالبان اما هر گونه دست‌داشتن در این انفجار را رد کرده است.

اخیرا انفجار ماین‌های مقناطیسی و کنارجاده‌ای در بخش‌های مختلف کشور از جمله شهر کابل افزایش یافته است.

دو روز پیش نیز دست‌کم پنج نفر در سه انفجار جداگانه در شهر کابل کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویدادها را بر عهده نگرفته است، اما مقام‌های دولت افغانستان طالبان را مسئول اکثریت این انفجاری‌ها می‌دانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *