نیروهای آلمانی در افغانستان

حکومت آلمان مأموریت نیروهایش را در افغانستان تمدید کرد

حکومت آلمان مأموریت حضور نظامیان این کشور را تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در افغانستان تمدید کرده است.

اعضای کابینه‌ی حکومت آلمان روز گذشته (چهارشنبه، ۶ حوت) به تمدید نیروهای این کشور در افغانستان توافق کردند. این تصمیم باید به تأیید پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ)‌ نیز برسد.

به گزارش خبرگزاری دویچه‌وله، تصمیم تمدید نیروهای آلمانی در افغانستان به‌دلیل احتمال عدم خروج نیروهای امریکایی تا ماه می سال جاری، گرفته شده است. حکومت آلمان گفته است که به‌دلیل به‌درازاکشیدن مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، زمان خروج نیروهای امریکایی را نمی‌توان حفظ کرد.

از سویی هم، آلمان گفته است که تاریخ جدید برای تمدید حضور مأموریت نظامیان کشورش در افغانستان، شرایط پیچیده‌ی افغانستان را درنظر می‌گیرد و انعطاف‌پذیری لازم را برای انجام واکنش در صورت تغییر وضعیت ناپایدار امینت، امکان‌پذیر می‌کند.

آلمان هم‌اکنون با داشتن حدود یک‌هزار و ۱۰۰ نیرو، پس از امریکا بیشترین نظامی را در افغانستان دارد. نظامیان این کشور در سال‌های گذشته بیشتر در ولایت‌های شمالی و شمال‌شرقی کشور حضور داشته‌اند. در زمان حضور این نیروها، ۵۴ سرباز آلمانی کشته شده‌اند.

همچنان هزینه‌ی مالی مأموریت حضور نیروهای آلمانی در افغانستان تا سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *