سقوط هواپیمای پاکستانی در کنر

حمایت از نیروهای افغان؛ نیروهای امریکایی مواضع طالبان در قندهار را بمباران کردند

نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تأیید می‌کنند که مواضع گروه طالبان را در جریان ۴۸ ساعت گذشته در ولایت قندهار، به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان هدف قرار داده‌اند.

سانی لگت، سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان امروز (چهارشنبه، ۲۷ حوت) در تویتی گفته است که نیروهای امریکایی این حملات‌شان را در شهر قندهار و ولسوالی‌های ژیری و سپین‌بولدک این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند.

او گفته است که این حملات هوایی زمانی انجام شده است که جنگ‌جویان طالبان می‌خواسته بر مواضع نیروهای دفاعی و امنیتی افغان، حملات تهاجمی راه‌اندازی کنند.

سانی لگت تأکید کرده است که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان براساس توافق‌نامه‌ی دوحه به حمایت‌شان از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند.

او همچنان ادعای گروه طالبان در مورد این حملات‌ هوایی نیروهای امریکایی در قندهار را بی‌اساس خوانده است.

گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان جنگ‌جویان این گروه را در ولسوالی‌های پنجوایی، خاکریز و ارغستان هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

این گروه گفته که این حملات زمانی انجام شده است که جنگ‌جویان این گروه در سفر و یا هم در پاسگاه‌های‌شان مستقر بوده‌اند. طالبان این حملات را محکوم کرده و آن‌ها را و در مخالفت با مفاد توافق‌نامه‌ی صلح میان این گروه و امریکا خوانده است.

در تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته‌ی خورشیدی (۱۳۹۸) توافق‌نامه‌ی صلح دوحه میان امریکا و طالبان امضا شد. پس از این توافق‌نامه طالبان و نیروهای امریکایی در حالت آتش‌بس قرار گرفتند.