فیسبوک

گزارشگران بدون مرز از فیس‌بوک به‌دلیل انتشار سخنان نفرت‌پراکنانه شکایت کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) از فیس‌بوک به‌خاطر انتشار سخنان «نفرت‌پراکنانه» به‌‌خصوص علیه روزنامه‌نگاران و اطلاعات نادرست در مورد ویروس کرونا به دادستانی عمومی فرانسه شکایت کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ مارچ/ ۳ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که فیس‌بوک در شکایت‌نامه‌ی این سازمان که روز ۲۲ مارچ به دادستانی عمومی فرانسه در پاریس سپرده شده، متهم به «اقدامات تجاری فریبنده» شده است.

در اعلامیه توضیح داده شده است که این اتهامات شامل ترویج تئوری توطئه در مورد برنامه‌ی واکسین و انتشار اطلاعات نادرست در مورد بیماری کووید۱۹ توسط فیسبوک می‌شود. همچنان استفاده از جملات تهدید و توهین‌آمیز علیه مجله‌ی طنزی «شارلی ابدو» و یک برنامه‌ی تلویزیونی و روزنامه‌ی محلی فرانسه‌ای در پست‌های فیس‌بوک نیز شامل این اتهامات می‌شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز تأکید کرده است که ده‌ها نظر شامل توهین، تهدید و درخواست خشونت علیه مجله‌ی شارلی ابدو و گزارش‌گران این مجله را ثبت کرده است.

این سازمان همچنان براساس تحقیقات و تحلیل‌هایش و اظهارات کارکنان سابق فیس‌بوک گفته است که این رسانه‌ی اجتماعی برخلاف تعهدات خود در زمینه‌ی خدمات‌رسانی به کاربرانش، تا حد زیادی دروغین عمل کرده و اطلاعات نادرست و سخنان نفرت‌پراکنانه به‌ویژه علیه روزنامه‌نگاران ارایه داده است.

از سویی هم، در اعلامیه خاطرنشان شده که به‌دلیل یک‌سان‌بودن خدمات‌رسانی فیس‌بوک در تمامی کشورها، سازمان گزارشگران بدون مرز در حال بررسی شکایت مشابهی در دادستانی عمومی فرانسه علیه این رسانه‌ی اجتماعی، در سایر کشورها نیز است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *