شهر قندهار

حمله‌ی موتربمب طالبان بر ساختمان فرماندهی پولیس «ارغستان» قندهار؛ درگیری جریان دارد

منابع محلی در ولایت قندهار تأیید می‌کنند که ساختمان فرماندهی پولیس ولسوالی ارغستان این ولایت هدف انفجار یک موتر بمب‌گذاری‌شده قرار گرفته است.

جمال‌ناصر بارکزی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت امروز (شنبه، ۷ حمل) رخ داده است.

آقای بارکزی افزود که به‌دنبال این انفجار، شماری از مهاجمان به درگیری پرداخته‌اند و هم‌اکنون درگیری میان دو طرف جریان دارد.

او جزئیاتی بیشتری در این مورد ارایه نکرد.

در همین حال، غورزنگ افریدی، آمر امنیت فرماندهی پولیس قندهار گفته است که جنگ‌جویان طالبان پس از دو انفجار، بر ساختمان فرماندهی پولیس ارغندستان حمله کرده‌اند.

او گفته که یکی از این انفجارها ناشی از یک عراده موتر «تانک» بمب‌گذاری‌شده بوده است.

آقای افریدی تأکید کرده است که هم‌اکنون درگیری میان مهاجمان مربوط به طالبان و نیروهای دولتی از جمله کماندوهای ارتش جریان دارد. به گفته‌ی او، نیروهای کمکی از طریق هوا نیز به این ولسوالی اعزام شده‌اند.

آمر امنیت فرماندهی پولیس قندهار همچنان گفته که در جریان این حمله بر نیروهای دولتی تلفاتی وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت قندهار در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی ارغستان حضور و فعالیت گسترده دارند. طالبان در ماه‌های اخیر به حملات‌شان در بیشتر نقاط این ولایت شدت بخشیده است.