شکلا زدران

کمیته سویدن برای افغانستان شکلا زدران را در وظیفه‌ی جدید مقرر کرد

حدود یک هفته پس از تعلیق وظیفه‌ی شکلا زدران در کمیته سویدن برای افغانستان، این کمیته اکنون اعلام کرده است که خانم زدران قصد تحریک خشونت را نداشته است. کمیته سویدن برای افغانستان همزمان اعلام کرده است که شکلا زدران در یک موقف جدید در این کمیته به وظیفه‌اش ادامه می‌دهد.

در اعلامیه‌ی کمیته سویدن برای افغانستان آمده است که شکلا زدران از تعبیرهای مختلف و واکنش‌های شدید ناشی از تویت خود ناراحت است.

در اعلامیه‌ی کمیته سویدن برای افغانستان همچنان آمده است که براساس توافق این کمیته با خانم زدران، او می‌تواند پس از این در یک موقف جدید در همسویی کامل با مأموریت اساسی این سازمان به وظیفه‌اش ادامه دهد.

طبق اعلامیه، تقرر شکلا زدران در پست جدید در کمیته سویدن برای افغانستان به‌گونه‌ی فوری قابل اجرا است.

اندریاس استیفانسن، مسئول کمیته سویدن برای افغانستان گفته است: «شکلا زدران یک صدای مهم برای جوانان افغان، برای حقوق زنان در افغانستان و یک کارمند محترم کمیته سویدن برای افغانستان است. ما از درک و اطمینان دادن او راجع به ضروری دانستن اهمیت از بی‌طرفی کمیته سویدن برای افغانستان در همه اوقات، راضی هستیم.»

طبق این اعلامیه، شکلا زدران نیز گفته است که اظهارات او «ناشی از خشم و دلسردی نسبت به خشونت دوامدار و بی‌معنی» بوده است، درحالی که او با ارزش‌های اصلی کمیته سویدن برای افغانستان همسویی کامل دارد.

او همچنان گفته است که از دورنمای کمیته سویدن برای افغانستان در مورد افغانستان مبنی بر احترام‌گذاشتن به حقق بشر و برخورداری همه از فرصت برابری و عدالت اجتماعی، حمایت می‌کند.

از سوی هم، کمیته سویدن برای افغانستان گفته است که با توجه به حوادث اخیر، دستورالعمل‌های این کمیته در مورد ابراز نظر در رسانه‌های اجتماعی و دیگر حالات توسط کارمندان را بازبینی خواهد کرد.

خانم زدران که نماینده‌ی جوانان افغانستان در سازمان ملل متحد نیز است، در بیستم ماه مارچ در تویتی نوشته بود: «علی‌پور و افرادش هرچه عاجل باید کشته شوند، این‌ها تروریست، باغی و شورشی هستند که توسط استخبارات خارجی تمویل می‌شوند.»

این اظهارات او با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی از جمله تویتر مواجه شد. کمیته سویدن در افغانستان در آن زمان اعلام کرد که وظیفه‌ی شکلا زدران را به حالت تعلیق درآورده است.

دیدگاه‌های شما
  1. مردم عزیز افغانستان و تمام مردم آزاد اندیش جهان باید بدانند که افکار پلید فاشیستی خانم شکلا زدران برای کشور افغانستان و جهان بمراطب خطرناک تر و ویران کننده تر است از افراد مصلح ای که از ظلم چنین اشخص پلید و آدم کش که خانم زدران اینگونه علنی از ایشان نمایندگی میکند به سطوح امده و از مردم و منطقه خود دفاع میکند . مرگ و نفرین بر شکلا زدران و همفکران فاشیست او زنده باد مردم آزاده افانستان و جهان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *