حق‌بیان

انفجار در داخل ساختمان ولایت زابل؛ رییس شورای ولایتی و یک متنفذ قومی زخمی شدند

منابع محلی در ولایت زابل تأیید می‌کنند که عطاجان حق‌بیان، رییس شورای ولایتی زابل در نتیجه‌ی انفجار ماین در داخل ساختمان این ولایت زخمی شده است.

سیدالله سور، سکرتر رییس شورای ولایتی زابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد چاشت امروز (سه‌شنبه، ۳۱ حمل) در داخل دفتر سکرتریت والی این ولایت رخ داده است.

به گفته‌ی آقای سور، در این رویداد علاوه بر عطاجان حق‌بیان یک متفنذ قومی نیز زخمی شده است.

او توضیح که وضعیت صحی آنان هم‌اکنون خوب است. به گفته‌ی سیدالله سور، رییس شورای ولایتی زابل از ناحیه‌ی دست، سر و شکم زخمی شده است.

او تأکید کرد که آقای حق‌بیان هم‌اکنون در دفتر کاری‌اش تحت مراقبت داکتران قرار دارد.

همچنان سکرتر رییس شورای ولایتی زابل توضیح داد که این رویداد ناشی از انفجار سه حلقه بمب دستی بوده است که در روی اتاق سکرتریت والی این ولایت جاسازی شده بود. به گفته‌ی او، در مجموع ۲۰ حلقه بمب دستی در روی سقف این اتاق جاسازی شده بود که متباقی توسط پولیس خنثا شده است.

آقای سور افزود که این رویداد زمانی رخ داده است که عطاجان حق‌بیان با شماری از متنفذان قومی و موکلانش در داخل این اتاق مصروف صحبت و گفت‌وگو بوده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، همزمان با این، در دفتر کاری شخص والی این ولایت جلسه‌ی نظامی با اشتراک والی، فرمانده پولیس، رییس امنیت ملی و شماری از اعضای شورای ولایتی هم در جریان بوده است.

عطاجان حق‌بیان نیز با نشر ویدیویی گفته است که او در دفتر سکرتریت والی زابل زخمی شده است. او همچنان از وضعیت صحی‌اش نیز اطمینان داده است.

مسئولیت این رویداد را هنوز شخص و یا گروهی تاکنون به عهده نگرفته است.

قبل از این در تاریخ ۹ قوس سال گذشته‌ی خورشیدی نیز کاروان موترهای او مورد یک حمله‌ی موتر بمب‌گذاری‌شده در شهر قلات، مرکز زابل قرار گرفت. آقای حق‌بیان و ۲۳ نفر دیگر در این رویداد زخمی و سه نفر نیز کشته شدند.

مسئولیت این حمله را در آن زمان کسی به عهده نگرفت.