وحید فقیر؛ «ابراهیموویچ جدید» آماده‌ی درخشش در قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا

وحید فقیر، مهاجم ۱۷ ساله پس از اولین سال حضور قدرتمند در فوتبال بزرگسالان برای تیم «وایله» (Vejle) دانمارک، مورد توجه باشگاه‌هایی از سراسر اروپا قرار گرفته است.

لقب «زلاتان ابراهیموویچ» جدید در طی دهه گذشته، میان بازیکنان مختلفی از مارکو آرناوتوویچ گرفته تا الکساندر ایساک، انس اونال و پاتریک شیک چرخیده است.

اکنون سنگینی پذیرش این لقب بر دوش این جوان تازه‌ظهور گذاشته شده است. وحید فقیر امید دارد با قهرمانی در مسابقات زیر ۲۱ سال اروپا در روز دوشنبه، در رده زیر ۲۱ سال برای دانمارک قهرمانی را به ارمغان بیاورد. این بازیکن ۱۷ ساله، پس از انتخاب‌شدن به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن دانمارکی در رده زیر ۲۱ سال در ماه مارچ، دوباره در تیم آلبرت کلاپس جای گرفت تا برای رویارویی با آلمان در مرحله یک‌چهارم نهایی آمادگی بگیرد.

از آن‌جا که تعدادی از باشگاه‌های مطرح پیش از این به «ابراهیموویچ» جدید علاقه نشان داده‌اند، به احتمال زیاد، همه نگاه‌ها به مهاجم وایله معطوف خواهد بود.

استین تیچوزن، رییس آکادمی وایله، هنگامی که فقیر در ۱۵ سالگی برای اولین بار قرارداد حرفه‌ای خود را امضا کرد درباره‌ی او گفت: «فقیر از نظر فنی خوب است، هوش بالایی دارد و در کارهای دفاعی نیز مشارکت می‌کند. او نقاط قوت زیاد و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای نسبت به توانایی‌های خود دارد. کمی زلاتان در وجود او هست، چرا که در تمرینات و مسابقات با اعتماد به نفس بالایی بازی می‌کند. او مثل ۱۵ ساله‌ها بازی نمی‌کند.»

فقیر در یکی از خشن‌ترین محله‌های منقطه فنلانداسپرکن بزرگ شده و در سال ۲۰۰۹، در شش سالگی به آکادمی وایله پیوست تا این‌که به تدریج به رده جوانان وارد شد. وی سرانجام پس از آن‌که توانست در ۱۱ مسابقه رده زیر ۱۹ سال، هفت گل به ثمر برساند و ۹ پاس گل بدهد، در ماه جون سال ۲۰۲۰، اولین بازی خود را در تیم اصلی ۲۰۲۰ به ثمر رساند.

او خیلی سریع خود را نشان داد و باعث شد تیم وایله به سوپرلیگ دانمارک صعود کند.

این نوجوان مطمئنا از آن بازیکنانی است که وقتی پا به توپ می‌شود، هواداران را به حیرت می‌آورد. باشگاه‌های لیگ‌های بزرگ‌تر و بهتری توجه‌شان به او جلب شده است. تاتنهام، آث میلان، آژآکس و لسترسیتی از اعتبار بالایی برخوردارند و بعید است که تنها باشگاه‌های خواهان فقیر باشند.

جیکوب کروگر، مدیر فنی وایله، درماه اپریل او را یکی مهم‌ترین فروش‌های تاریخ وایله خواند، زیرا بازیکنان در این سن و سال و در این پست، علاقه‌مندان زیادی دارد.

در عین حال، هرچند او در تمام رده‌های سنی برای دانمارک بازی نکرده، آینده بین‌المللی او نیز مورد توجه خواهد بود.

شیران خراسان، امید ندارند که بتوانند این فرزند والدین افغانستانی را متقاعد کنند به نمایندگی از آن‌ها بازی کند، هرچند او در حال حاضر به کشور زادگاه خود متعهد است.

او در بازی‌ پیش رو نقش مهمی خواهد داشت و این نقش مهم او را به مجارستان و اسلوونی رهنمون خواهد شد. دانمارک با وجود سابقه پیروزی در مقابل تیم قدرتمند فرانسه، با آرامش خاطر مطمئن است که قهرمانی مسابقات زیر ۲۱ سال اروپا را از آن خود خواهد کرد.
اگر آن‌ها بخواهند این پیروزی بالقوه را بالفعل کنند، احتمالا به این جدیدترین نسخه «ابراهیموویچ» نیاز خواهند داشت تا قدرت بازی او را به جهانیان نشان دهند.

منبع: گول