نشست نمايندگان برخى جناح‌هاى سياسى در مونیخ آلمان

اعضاى‌ شمارى از جناح‌هاى سياسى کشور دیروز نشست دو روزه‌اى را در مورد امنيت و روند صلح، در شهر مونيخ آلمان آغاز کردند. على اميرى، سخن‌گوى جبهه‌ی ملى‌ به آژانس خبرى پژواک گفت که احمد ضيا مسعود، رييس جبهه‌ی ملى، محمد محقق، امرالله صالح و شمارى از افغان‌ها و اعضاى اين جبهه، در اين نشست اشتراک خواهند کرد.

به گفته‌ی وى، اين نشست از سوى يک جناح افغان‌های مستقر در آلمان، به نام «مونيخ پروسس»، راه‌اندازى شده است. بر اساس اظهارات وى، انتخابات آينده، روند صلح و امنيت کشور در اين نشست مورد بحث خواهند بود و شمارى از افغان‌ها از کشورهاى ايران، پاکستان، امريکا، ترکيه و بعضى کشورهاى ديگر به واسطه‌ی اسکايپ، اظهار نظر خواهند کرد.

قرار است که انتخابات رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٦ حمل سال ١٣٩٣، برگزار شود. محمد آصف آشنا، معاون کميته‌ی سياسى حزب حق و عدالت گفت که اين نشست، شام دیروز به وقت افغانستان آغاز شد. وى افزود که اشتراک کنندگان اين نشست، در مورد راه‌حل‌هاى مشکلات انتخابات آينده، بحث خواهند کرد. وى افزود: «اين نشست، از سوى افغان‌هاى مستقر در آلمان ترتيب شده و آلمانى‌ها در آن‌ کدام نقش ندارند». آشنا علاوه کرد که محمد حنيف اتمر، عضو حزب حق و عدالت در کابل است؛ اما امکان دارد که وى از طريق اسکايپ در اين جلسه اشتراک نمايد.

عباس نويان، يکى از اعضاى ديگر شوراى رهبرى اين حزب، گرچه از اين نشست اظهار بي‌خبرى کرد؛ اما گفت: «در اين روزها بسيار مهم است که نشست‌هاى زيادى در مورد انتخابات آينده برگزار شود؛ به خاطرى که انتخابات را در پيش رو داريم و بايد جناح‌هاى‌هاى سياسى، در مورد آن مذاکره نمايند».

اخيراً در داخل کشور نيز بعضى مجالس از سوى جناح‌هاى سياسى در مورد انتخابات آينده‌ راه‌اندازى مي‌شوند‌ تا ائتلاف‌ها را براى انتخابات ايجاد نمايند. به اساس گزارش‌هاى منتشره، روز گذشته حزب اسلامى به رهبرى عبدالهادى ارغنديوال و حزب وحدت به رهبرى کريم خليلى، معاون دوم رييس جمهور، اعلام نمودند که مي‌خواهند کانديد واحدى براى انتخابات آينده داشته باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *