انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده در ورودی فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ

مسئولان محلی در ولایت بلخ تأیید می‌کنند که یک موتر بمب‌گذاری‌شده در ورودی فرماندهی پولیس ولسوالی بلخ این ولایت انفجار کرده است.

عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پولیس بلخ به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد پس از چاشت امروز (یک‌شنبه، ۱۶ جوزا) رخ داده است. به گفته‌ی او، این رویداد ناشی از انفجار یک تانک مملو از مواد منفجره بوده است.

او گفت که تاکنون دو کشته و «چندین» زخمی از محل رویداد انتقال داده شده‌اند. او تأکید کرد که رقم قربانیان بیشتر از این است، ولی رقم آن تاکنون مشخص نشده است.

در همین حال، یونس استانکزی، ولسوال بلخ در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که این انفجار خسارات و تلفات سنگینی در پی دارد. او گفت که هم‌اکنون خود او مصروف بیرون‌کشیدن زخمیان و اجساد کشته‌شدگان از زیر آوار است.

گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان طالبان گفته است که جنگ‌جویان این گروه توسط موتر بمب‌گذاری‌شده تأسیسات نظامی ولسوالی بلخ را هدف قرار داده است. او ادعا کرده است که براساس آمار ابتدایی، ده‌ها نفر از افسران و سربازان نیروهای دولتی کشته و زخمی شده‌اند.

ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت‌های نسبتا امن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی بلخ حضو و فعالیت دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *