ولسوالی زارع بلخ

طالبان: زارع بلخ را سقوط دادیم، ارتش: ولسوالی را تغییر موقعیت دادیم

گروه طالبان ادعا می‌کند که ولسوالی زارع ولایت بلخ در شمال کشور در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان این گروه سقوط کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان گفته است که جنگ‌جویان این گروه صبح امروز (شنبه، ۲۲ جوزا) ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی زارع را در کنترل گرفته‌اند.

او همچنین ادعا کرده است که تعدادی زیادی از سلاح‌های سبک و سنگین و مهمات نیروهای امنیتی هم به‌دست طالبان افتاده است. این سخن‌گوی طالبان افزوده است که در جریان درگیری در این حمله‌ی این گروه، بر نیروهای امنیتی هم تلفات وارد شده است.

با این حال، قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام کرده است که مرکز ولسوالی زارع به‌دلیل محصوربودن موقعیت و اکمال‌نشدن نیروهای امنیتی و دفاعی در آن و غیرمؤثربودن این نیروها براساس فیصله‌ی شورای نظامی ولایت بلخ در روستای «تاشلکین و اومکی» تغییر موقعیت داده شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این قول اردو منتشر شده، آمده است که امکانات و نیروی بشری ولسوالی زارع و نیروهای دفاعی و امنیتی حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز به این روستا در خط فاصل میان ولسوالی‌های زارع و کشنده انتقال داده شده‌اند.

اما غلام‌سخی لاله، عضو شورای ولایتی بلخ به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که ولسوالی زارع به‌دست طالبان سقوط کرده است. او گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی پس از انتقال به منطقه‌ی تاشلکین و اومکی، به شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ منتقل شده‌اند. او همچنین گفت که در جریان حمله‌ی طالبان بر مرکز ولسوالی زارع، یک نظامی کشته و یک نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

ولایت بلخ در شمال کشور از ولایت‌های نسبتا امن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی زارع حضور و فعالیت دارند. این گروه اخیرا به حملات‌شان در این ولایت و شماری از ولایت‌های دیگر شدت بخشیده است.

از سویی هم، این درحالی است که در روزهای اخیر چندین ولسوالی در ولایت‌های بدخشان، غزنی، ارزگان، فاریاب، تخار، لغمان، بغلان، نورستان، زابل، بادغیس و میدان‌وردک به‌دست گروه طالبان سقوط کرده است.

حکومت افغانستان هم اعلام کرده است که عملیات برای بازپس‌گیری تعدادی از این ولسوالی‌ها آغاز شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *