۱۸ سرباز در سقوط ولسوالی «تولک» غور کشته شدند

نمایندگان مردم غور در مجلس نمایندگان تأیید می‌کنند که ولسوالی تولک این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان افتاده است.

عطامحمد دهقان‌پور، نماینده‌ی مردم غور در مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان امروز (شنبه، ۲۲ جوزا) ساختمان‌های ولسوالی و فرماندهی پولیس تولک را سقوط داده‌اند.

آقای دهقان‌پور اما تأکید کرد که نیروهای امنیتی تا ساعاتی قبل تنها کنترل پاسگاهی بر فراز یک کوه را در مرکز ولسوالی تولک در کنترل داشتند که «هنوز مشخص نیست این پاسگاه هم به‌دست طالبان سقوط کرده است یا خیر».

در همین حال، او افزود که سلیمان یوسفی، ولسوال تولک هم با تعدادی از کارمندان این ولسوالی به طالبان تسلیم شده‌اند.

از سویی هم، این عضو مجلس نمایندگان تأکید کرد که براساس آمارهای ابتدایی در جریان حمله‌ی طالبان در مرکز ولسوالی تولک، ۲۵ نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

اما کرام‌الدین رضازاده، نماینده‌ی دیگر مردم غور در مجلس نمایندگان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز ضمن تأیید سقوط ولسوالی تولک به دست طالبان گفت که در نتیجه‌ی حمله‌ی طالبان در این ولسوالی، ۱۸ نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

آقای رضازاده افزود که در جمع کشته‌شدگان، مدیر امنیت ملی ولسوالی تولک و فضل‌احمد خان، فرمانده نیروهای خیزش مردمی این ولسوالی نیز شاملند.

همچنین به گفته‌ی او، شش نفر دیگر از نیروهای امنیتی در جریان این درگیری زخمی و تعدادی از آنان هم توسط طالبان اسیر شده‌اند.

مسئولان محلی و امنیتی غور تاکنون در این موارد چیزی نگفته‌اند.

گروه طالبان اما گفته است که یک قرارگاه بزرگ و سه پاسگاه نیروهای امنیتی تاکنون به‌دست این گروه در مرکز ولسوالی تولک سقوط کرده است.

این گروه همچنین ادعا کرده است که در این حمله‌ی جنگ‌جویانش، ۲۰ نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

ولایت غور در غرب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. در ماه‌های اخیر طالبان به حملات‌شان در این ولایت شدت بخشیده است.

ولسوالی شهرک این ولایت در تاریخ ۱۶ جوزا به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرد. همچنین به‌دلیل تهدید این گروه آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی به استثنایی شبکه‌ی دولتی «سلام» از ۱۵ جوزا به این طرف قطع است.