در سه حمله‌ی افراد ناشناس بر واکسیناتوران در ننگرهار یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند

منابع محلی در شرق کشور تأیید می‌کنند که یک کارمند کارزار واکسیناسیون پولیو (فلج کودکان) در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در نتیجه‌ی حمله‌ی افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

جان‌محمد صاحب‌زاده، مسئول برنامه‌ی محو پولیو در شرق کشور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۵ جوزا) در ساحه‌ی «چمتله»ی ولسوالی خوگیانی رخ داده است.

آقای صاحب‌زاده افزود که در این حمله‌ی افراد مسلح ناشناس، یک کارمند دیگر کارزار واکسیناسیون پولیو زخمی شده است.

همچنین افراد مسلح ناشناس صبح امروز در ساحه‌ی «چکنوریو» در ناحیه‌ی هفتم شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار نیز به کارمندان کارزار واکسیناسیون پولیو حمله کرده‌ که در نتیجه دو کارمند این کارزار زخمی شده‌اند.

افزون بر این حملات، در نتیجه‌ی یک حمله‌ی دیگر در مربوطات حوزه‌ی سوم شهر جلال‌آباد، نیز دو کارمند کارزار واکسیناسیون پولیو زخمی شده‌اند. این حمله نیز توسط افراد مسلح ناشناس راه‌اندازی شده بود.

تاکنون مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.

در تاریخ ۱۰ حمل سال جاری نیز افراد مسلح ناشناس پنج فرد تطبیق‌کننده‌ی واکسین پولیو را در مناطق «مجبورآباد» و «لعل قاسم‌آغا»ی شهر جلال‌آباد کُشتند.

مسئولیت این رویداد را هم شخص و یا گروهی به عهده نگرفت.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه‌های مختلف تروریستی از جمله طالبان و داعش فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.