ولسوالی گرشک ولایت هلمند
TOLO News

ولسوالی گرشک هلمند دو ساعت پس از سقوط، دوباره به تصرف دولت درآمد

عطالله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند می‌گوید که دو ساعت پس از سقوط ولسوالی گرشک این ولایت به‌دست گروه طالبان، این ولسوالی دوباره به تصرف نیروهای امنیتی و دفاعی درآمده است.

آقای افغان در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که ولسوالی گرشک حوالی ساعت ۱۰:۰۰ پیش از ظهر امروز به تصرف طالبان درآمده بود، اما نیروهای امنیتی و دفاعی حوالی ساعت ۱۲:۰۰ ظهر طالبان را از مرکز این ولسوالی عقب رانده‌اند.

طالبان نیز ادعا کرده‌اند که کنترل مرکز ولسوالی گرشک ولایت هلمند را صبح امروز به‌دست گرفته‌اند. این گروه در مورد بازپس‌گیری این ولسوالی توسط نیروهای امنیتی و دفاعی چیزی نگفته است.

در همین حال، روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع کشور در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، بدون اشاره به سقوط و بازپس‌گیری ولسوالی گرشک ولایت هلمند، می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی از برخی نقاط کشور به‌گونه‌ی موقتی عقب‌نشینی کرده‌اند.

آقای احمدزی همچنین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی اخیرا پیش‌روی‌هایی را در ولایات از جمله در خان‌آباد قندوز و چاه‌آب تخار داشته‌اند. او افزود که با فرستادن نیروهای تازه‌نفس به‌شمول نیروهای ویژه و کماندو، نقاط از دست‌رفته دوباره از نزد طالبان پس گرفته خواهد شد.

ولایت هلمند در زون جنوب‌غرب کشور موقعیت دارد. در بخش‌هایی از این ولایت ناامن، جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت دارند.