سرپرست وزارت داخله برای مدیریت جنگ با طالبان به قندوز رفت

به‌دنبال تشدید حملات طالبان در ولایت قندوز و سقوط شش ولسوالی آن به‌دست این گروه، عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت امور داخله برای مدیریت جنگ با طالبان به این ولایت رفته است.

وزارت امور داخله امروز (پنج‌شنبه، ۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای میرزکوال پس از رسیدن به قندوز، نشست امنیتی با رهبری نیروهای امنیتی و دفاعی این ولایت برگزار کرده است.

به نقل از خبرنامه، او در این نشست شیوه‌ی پیشبرد نبردها بر ضد طالبان از جمله نحوه‌ی جابه‌جایی نیروها را مورد ارزیابی قرار داده و همچنین هدایاتی به‌منظور پُرسازی خلاهای موجود امنیتی نیز به مسئولین سپرده است.

سرپرست وزارت امور داخله ضمن قدردانی از کارکرد نیروهای امنیتی در خط مقدم نبرد در قندوز، گفته است که شرط اصلی موفقیت نیروهای امنیتی و دفاعی در سرکوب طالبان وابسته به هماهنگی و هم‌صدایی این نیروها است.

در همین حال، او تأکید کرده است که هر فعالیت ضدتروریستی باید مشترکانه طرح و به پیش برده شود.

این درحالی است که اخیرا گروه طالبان در ولایت ناامن قندوز در شمال شرق کشور حملاتش را تشدید کرده است. از تاریخ ۲۳ جوزا به بعد، ولسوالی‌های دشت ارچی، قلعه‌زال و امام‌صاحب، چهاردره، گل‌تپه، خان‌آباد و علی‌آباد این ولایت به‌دست طالبان سقوط کرد.

از مجموع این ولسوالی‌ها، نیروهای دولتی تنها ولسوالی علی‌آباد را از نزد طالبان پس گرفتند. ولسوالی خان‌آباد این ولایت که چندین بار میان نیروهای دولتی و طالبان دست‌به‌دست شده است، در تاریخ ۳۱ جوزا به‌دست طالبان افتاد.