تجهیزات نیروهای هوایی

رییس‌جمهور غنی: تجهیزات نیروهای هوایی در امارات متحده عربی ترمیم می‌شود

رییس‌جمهور اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت خوست، جلسه‌ی ارشد امنیتی را رهبری کرده است. آقای غنی در این جلسه گفته است که به‌منظور ترمیم تجهیزات نیروهای هوایی، جایی در امارات متحده‌ی عربی در نظر گرفته شده است.

رییس‌جمهور غنی در این جلسه‌ی امنیتی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به‌خاطر «شکست دادن دشمن» و روحیه‌ی عالی و ظرفیت بلندشان تشکری کرده است.

او همچنین گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی با کمبود امکانات مواجه نیستند و به‌خاطر تمویل و تجهیز این نیروها، تعهدات بین‌المللی پا برجاست.

این درحالی است که پیشتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در یک نشست خبری در کابل گفته بود که شماری از نظامیان دولتی به‌دلیل عدم حمایت هوایی و کمبود امکانات و تجهیزات، پاسگاه‌های‌شان را ترک کرده بودند.

آقای محب همچنین گفته بود که بیش از دوهزار نفر از این نیروها دوباره به صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی پیوسته‌اند. به‌گفته‌ی او، در جریان بیش از دو هفته‌ی گذشته کمبود امکانات و تجهیزات تا حدودی رفع شده است.

از سوی هم، مشاور امنیت ملی کشور در مورد ترمیم تجهیزات نیروهای امنیتی و دفاعی گفته بود که بیشتر این تجهیزات در داخل کشور ترمیم می‌شود.

او گفته بود که برای ترمیم بخش دیگری از تجهیزات قراردادها امضا شده و به‌زودی تعمیرات آغاز می‌شود. او جزئیات بیشتر ارایه نکرده بود.