دو نظامی و یک ورزشکار در سه رویداد جداگانه در شهر کابل کشته شدند

در سه رویداد جداگانه در شهر کابل سه نفر به‌شمول دو نظامی و یک ورزشکار کشته شده‌اند. این رویدادها در حوزه‌های هشتم، شانزدهم و هفدهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که شب گذشته (شنبه، ۱۹ سرطان) در یک محفل عروسی در شهرک صفا، در حوزه‌ی هفدهم شهر کابل جنگ مغلوبه صورت گرفته است.

آقای فرامرز گفت که یک ورزشکار که یک طرف این جنگ مغلوبه بوده، کشته شده است. او گفت که در پیوند به این رویداد هفت نفر بازداشت شده‌اند و تحقیقات از نزد آنان جریان دارد.

از سوی هم، گفته شده است که یک خلبان ارتش صبح امروز در ساحه‌ی حوزه‌ی هشتم امنیتی شهر کابل کشته شده است. طالبان مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته‌اند.

سخن‌گوی پولیس کابل می‌گوید که فرد کشته شده یک منسوب امنیتی بوده، اما خلبان نبوده است. فرامرز گفت که انگیزه‌ی کشته‌شدن این منسوب امنیتی هنوز مشخص نشده است. او احتمال تروریستی بودن این رویداد را رد نکرد، اما گفت که بررسی‌ها در این زمینه جریان دارد.

احمدضیا ضیا، معاون سخن‌گوی وزارت داخله به روزنامه اطلاعات روز گفت که فرد کشته شده یک سرباز ارتش بوده است.

در یک رویداد دیگر، حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز دو نظامی در ساحه‌ی «قلعه احمدخان» حوزه‌ی شانزدهم امنیتی شهر کابل هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته‌اند. در این رویداد یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شده‌اند.

معاون سخن‌گوی وزارت داخله به روزنامه اطلاعات روز گفت که قربانیان این رویداد منسوبین امنیتی زندان بوده‌اند. او از زندان مشخصی نام نبرد.

فرد یا گروهی هنوز مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

این درحالی است که صبح امروز یک انفجار ماین کنارجاده‌ای در ساحه‌ی «چشمه کوتل» ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل رخ داد. پولیس کابل می‌گوید که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.