نوآباد شهر غزنی

حوزه‌ی ششم و یک مأموریت حوزه‌ی اول امنیتی غزنی به‌دست طالبان سقوط کرد

یک منبع امنیتی در فرماندهی پولیس غزنی تأیید می‌کند که حوزه‌ی ششم و مأموریت سمت سوم حوزه‌ی اول امنیتی شهر غزنی به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوزه‌ی ششم امنیتی در منطقه‌ی «نوآباد» و مأموریت سمت سوم حوزه‌ی اول امنیتی در ساحه‌ی «گنج» شهر غزنی شام روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۰ سرطان) به‌دست طالبان افتاده است.

او افزود که نیروهای مستقر در این مراکز پولیس، به فرماندهی پولیس غزنی عقب‌نشینی کرده‌اند.

لطیفه اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی هم تأیید کرد که این مناطق به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

از سویی هم، منبع امنیتی گفت که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان تلفاتی هم بر طالبان، نیروهای امنیتی و دفاعی و غیرنظامیان وارد شده، اما رقم آن هنوز مشخص نشده است.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از آن حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه اخیرا به حملاتش در این ولایت از جمله شهر غزنی و ولسوالی‌های امن مالستان، جاغوری و ناور شدت بخشیده‌اند.

دو روز پیش (شنبه، ۱۹ سرطان) منابع حکومتی در غزنی به روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند که جنگ‌جویان طالبان حملات گسترده را در شهر غزنی راه‌اندازی کرده‌اند. به گفته‌ی این منابع، طالبان افزون بر منطقه‌ی نوآباد و گنج، در نزدیکی مکتب حکیم سنایی، قلعه‌ی امیرمحمدخان و پل حیدرآباد هم حمله کرده‌اند.

طالبان قبلا حوزه‌ی پنجم امنیتی در منطقه‌ی شهرک البیرونی و مأموریت سمت دهم حوزه‌ی ششم امنیتی در قلعه‌ی شهاده را هم سقوط داده‌اند.

افزون بر این، روز گذشته امیرمحمد جاوید، ولسوال مالستان به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان از ولسوالی‌های ناامن ارزگان خاص ولایت ارزگان و اجرستان غزنی بر این ولسوالی حمله کرده‌اند. لطیفه اکبری گفت که تا حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته درگیری در چند منطقه‌ی ولسوالی مالستان جریان داشته است.

این گروه قبلا بر ولسوالی جاغوری از ولسوالی‌های ناامن قره‌باغ و گیلان و بر ولسوالی ناور از ولسوالی اجرستان و منطقه‌ی علودانی حمله کرده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *